Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на Дунав
Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията е под надслов „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.
Подразделения на двете търговски вериги от 10-те различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на град Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.
Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.
Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чиито устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването. Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, мотивирайки и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.