Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|United Group B.V. отчита силен растеж през третото тримесечие на 2025 г.
United Group, водеща телекомуникационна и медийна компания в Югоизточна Европа, представи своите финансови резултати за деветте месеца, приключили на 30 септември 2025 г. Компанията отбелязва годишен ръст както на приходите, така и на коригирания EBITDA (печалба преди лихви, данъци и амортизации).
След продажбата на своите сръбски активи по-рано тази година, Групата вече е още по-ясно фокусирана върху основните си операции в ЕС и растящите бизнеси в телекомуникациите, медиите и технологиите. Портфолиото беше опростено, а вниманието на ръководството е съсредоточено върху ключовите портфейлни компании в Гърция, България, Хърватия и Словения.
Паралелно с това Групата продължи да укрепва своята лидерска и управленска рамка. Последните назначения на висши позиции – включително д-р Ким Килесбек Ларсен като главен директор „Технологии и информация“ и Деян Кочич като временно изпълняващ длъжността CEO на United Cloud – подпомагат изпълнението на технологичната и иновационната стратегия на United Group, се посочва в прессъобщението на компанията.
„Нашето представяне през третото тримесечие показва силен органичен растеж и потвърждава, че нашите дейности дават резултат. Успешно фокусирахме Групата върху основното ни портфолио, давайки повече свобода на локалните екипи да постигат изключителни резултати. Докато продължаваме да създаваме стойност във всички наши телекомуникационни, медийни и технологични бизнеси, наш приоритет остава твърдият фокус върху разпределението на капитала, ускоряването на паричната конверсия и генерирането на дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни“, заяви Стан Милър, главен изпълнителен директор на United Group.
Ключови акценти от представянето
Финансовите резултати на United Group за деветмесечието 2025 година отразяват комбинация от устойчив ръст на приходите, по-висока динамика на печалбата и продължаващо укрепване на баланса.
Приходите се увеличават с 3% на годишна база до 2 млрд. евро, основно благодарение на органичния ръст на абонатната база, увеличеното предлагане на допълнителни услуги на клиенти, кръстосаните продажби, индексираните към инфлацията корекции на цените и ICT проекти. Приходите за последните дванадесет месеца достигат 2,7 млрд. евро – ръст от 4% на годишна база.
Коригираният EBITDA нараства със 7% до приблизително 680 млн. евро, като надвишава ръста на приходите вследствие на продължаващ контрол върху разходите, който компенсира ръста на заплатите в повечето пазари. Коригираната печалба преди данъци за последните дванадесет месеца достига 909 млн. евро, което е 9% ръст на годишна база.
Капиталовите разходи, без капитализираните лизинги, се увеличават до около 550 млн. евро, основно като резултат от засилени инвестиции във фиксирани мрежи (особено разгръщането на оптична мрежа в Гърция), инвестиции в мобилна инфраструктура и енергийни проекти.
Групата допълнително укрепва своя баланс: към 30 септември 2025 г. нетният ливъридж намалява до 4,27x спрямо 4,70x към 30 юни 2025 г., докато брутният ливъридж намалява до 4,44x спрямо 4,80x за същия период.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.