5 изобретателя, които съжаляват за популярните си творения

5 изобретателя, които съжаляват за популярните си творения

Много изобретатели наричат компаниите/продуктите си „моето бебче”. Те влагат всичките си време, ресурси и енергия в тяхното развитие, което ги кара да се чувстват като родители. Но какво се случва, когато това „бебче” заприлича по-скоро на Франкенщайн? Представяме ви 5 популярни творения, чиито създатели искат да не бяха ги изобретявали.

1. Създателят на играта Flappy Bird

В продължение на няколко седмици миналата зима, като че ли бягството от разказите за родилните мъки на 8-битовото патенце беше невъзможно. Пристрастяващата и невъзможно трудна игра Flappy Bird беше на върха на класациите на Google и Apple и носеше на създателя си, Донг Нгуен, средно по $50,000 на ден. Но през февруари 2014 година, Нгуен изтегли играта от пазара и заяви в Twitter: „Не издържам вече. Мога да нарека Flappy Bird успех, но тази игра ми съсипва живота. Затова вече я мразя.” Той допълва, че манията по играта му дошла в повече.

2. Създателя на Keurig K-Cups

Малките капсули с кафе за еднократна употреба, които доминираха стаите за отдих по целия свят, донесоха на компанията си, Keurig Green Mountain, $4,7 милиарда миналата година. Но техният създател съжалява горчиво за тяхното съществуване. Съоснователят на Keurig, Джон Силвън, казва, че не разполага с кафе машина, която да работи с тях. „Те са като цигарата към кафето – служат за еднократно задоволяване нуждите на пристрастените.” Въпреки че бяха ужасно популярни (и понеже патентът им изтече през 2012 година, всички производители на напитки вече използват технологията и дизайна им), имаше какво още да се желае от екологична гледна точка, тъй като капсулите нито са годни за рециклирани, нито са биоразградими – именно това е проблемът на Силван, който напусна Keurig през 90-те и в момента е управител на компания за соларни панели.

3. Създателят на изскачащите реклами

Итън Зукерман е блогър, директор на Центъра за граждански медии към Масачузетския технологичен институт, както и основател на Geekcorps – неправителствена организация, която изгражда технологични инфраструктури в развиващи се държави. Той е и създател на известните и така досадни изскачащи реклами. Миналото лято, Зукерман заяви пред The Atlantic, че е записал кода им, за да разбере как по-лесно да подбира рекламите според интересите на отделните потребители, но, в крайна сметка, създал чудовище, пренасящо нецензурни изображения и компютърни вируси. „Съжалявам. Намеренията ми бяха добри,” обяснява той.

4. Създателят на ShipYourEnemiesGlitter

Пътят на Зукерман към ада бе осеян с добри намерения, но това не се отнася за мозъка зад сензацията ShipYourEnemiesGlitter. Безпардонно злонамерената идея на 22-годишния австралиец Матю Карпентър позволи на хората да изпращат на враговете си пликове с брокат за $9,99 на парче. Когато поръчките станали прекалено много, Карпентър продал домейна си за $85,000. В публикация за Product Hunt, Карпентър пише: „Здрасти, хора. Аз съм основателят на този сайт. Моля ви, спрете да купувате всичкия този брокат – писна ми да се занимавам с него! Искрено ваш, Мат.”

5. Създателят на командата Control-Alt-Delete

Въпреки че основателят на Microsoft, Бил Гейтс, е сторил много добрини, той съжалява за въвеждането на командата Control-Alt-Delete. В интервю в Харвардския университет през 2013 година, Гейтс обяснява, че днес можеше да има едно единствено копче, което потребителите да натискат, за да влязат в Windows акаунта си, вместо съществуващата странна комбинация. Само дето инженерът, отговорен за дизайна на клавиатурите IBM – Дейвид Брадли – не искал да сложи такова копче. „Аз създадох дизайна, но Бил го направи известен,” казва Брадли.

Източник: Time.com   
 
 

 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ