9 реалити предавания, които ви учат на бизнес

 9 реалити предавания, които ви учат на бизнес

9 реалити предавания, които ви учат на бизнес

Ако с нетърпение чакате новите епизоди на предаването Shark Tank, знайте, че не сте единствени.

Откакто дебютира през 2009 г., това телевизионното реалити шоу, в което амбициозни предприемачи представят бизнеса си пред инвеститори милионери и милиардери, вече има върли последователи. Предаването далеч не е единствено по рода си.

Сайтът Business Insider предлага списък с реалити програми, които ще задоволят желанието ви за драма, но и ще обогатят знанията ви относно бизнеса.

1. „Кошмари в кухнята” (Kitchen Nightmares): Главен готвач поема контрола над западнал ресторант

Базиран на британски телевизионен сериал, наречен „Кошмарите на Рамзи в кухнята”, предаването на телевизия Fox „Кошмари в кухнята” показва главния готвач Гордън Рамзи, който работи с провалени ресторанти из САЩ. Той прави предложения относно менюто, персонала и естетиката, а собствениците на ресторанта трябва да решат дали да приемат неговите съвети.

След седем сезона, предаването приключи през май 2015.

2. „Босове под прикритие” (Undercover Boss): Изпълнителни директори откриват нещо ново за компаниите си

Това е кошмарът на всеки служител. В предаването на CBS „Босове под прикритие”, директор на висока позиция или самият собственик се появява на работа, дегизиран като начинаещ служител, за да научи как наистина върви бизнесът. В края на всеки епизод, шефът се разкрива и повишава тези, които заслужават, а понякога дори уволнява.

Шести сезон приключи през пролетта на 2015, а седми сезон предстои да бъде обявен.

3. Bar Rescue:  Консултант на ресторанти разузнава изпаднали барове

Във всеки епизод на Bar Rescue, консултантът на барове и ресторанти, Джон Тафър, съживява някой изостанал бизнес. Хората от екипа на Тафър първо разузнават бара, за да преценят какво трябва да се подобри, и тогава работят заедно със собствениците, за да се направят промени, които да спасят бизнеса им.

В момента шоуто е в своя четвърти сезон.

4. Shark Tank: Амбициозни предприемачи ухажват инвеститорите

„Акулите” в предаването на CNBC - Shark Tank, са инвеститори милионери и милиардери, включително Марк Кюбан, собственик на баскетболния отбор Dallas Mavericks, и Деймънд Джон, основател на американската компания FUBU. Във всеки епизод пред тях се представят обнадеждени предприемачи, а те трябва да решат дали да купят дял в компаниите им.

Предаването показва една човешката страна от бизнес транзакциите: Дали сделките ще бъдат сключени зависи доколко личностните характеристики на инвеститора и предприемача съвпадат.

Седми сезон започва през есента на 2015.

5. Beyond the Tank: Какво се случва с предприемачите от Shark Tank, след като си издействат финансиране

Най-хубавата част от Shark Tank започва след финалните надписи. В продължението Beyond the Tank, акулите стават ментори на предприемачите, които са подкрепили, и ги учат как да управляват успешен бизнес. Въпреки това винаги има вероятност акулите да осъзнаят, че не са направили умна инвестиция.

През май 2015 предаването беше възобновено за втори сезон.

6. The Profit: Главен изпълнителен директор милионер се предизвиква да съживи замиращ бизнес

Маркъс Лемънис, главен изпълнителен директор на компанията за милиарди долари Camping World, участва в предаването на CNBC – The Profit. Предлага да купи дял в редица измъчени малки бизнеси из Съединените щати, за да им помогне да потръгнат.

Четвърти сезон започва през ноември 2015.

7. „Стажантът” (The Apprentice): Участниците опитват да впечатлят един милиардер със знанията си по бизнес

Преди да стане кандидат за президент, милиардерът Доналд Тръмп беше водещ на предаването на NBC „Стажантът”. В него хора, които се занимават с бизнес, се съревновават за договор, с който да управляват една от компаниите на Тръмп. В края на всеки един епизод, Тръмп казва на един от хората: „Уволнен си.”

От NBC наскоро обявиха, че вече не работят с Тръмп, но ще продължат да продуцират епизоди от шоуто. Още не е ясно кога ще започне 15 сезон.

8. Restaurant Stakeout: Персоналът на ресторанта се връща във форма

В предаването на Food Network – Restaurant Stakeout, Уили Дегъл, собственик на Uncle Jack’s Steakhouse, поставя скрита камера в ресторант, за да види от първа ръка проблемите, които има в него. Шоуто акцентира върху персонала на ресторанта, а не на храната, която предлага. Уили опитва да обучи наново персонала, но с по-успешни техники.

Пети сезон завърши през 2014.

9. Flip or Flop: Как да превърнете скучен и безличен имот в златна мина

В риалити шоуто на HGTV, Flip or Flop, двама агенти на недвижими имоти купуват стари къщи в Южна Калифорния (дори такива, на които е наложена възбрана и други, собственост на банки) и ги обновяват. След това опитват да ги продадат за голяма печалба.

Трети сезон завърши през 2015.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ