Google чества 306 години от рождението на Леонард Ойлер

Google чества 306 години от рождението на Леонард Ойлер

С различно лого в началната си страница световната търсачка Google днес чества 306 години от рождението на Леонард Ойлер.

Той е швейцарски математик, физик и астроном. Векове след смъртта си остава един от най-великите математици на всички времена. Роден е в Базел. На него дължим голяма част от модерната математическа терминология и системата за обозначаване на знаците в математиката. Той първи използва обозначенията за функция, синус, косинус и тангенс. 

Работил е в областта на геометрията, диференциалното смятане, тригонометрията, алгебрата и теорията на простите числа, както и по лунната теория, динамиката на флуидите, оптиката и механиката. 

На него са кръстени две числа – числото на Ойлер във висшата математика, приблизително равно на 2,71928, и константата на Ойлер-Машерони, наричана понякога само ойлерова константа. Тя е приблизително равна на 0,57721.

През 1727 г. математъкът се мести да живее в Санкт Петербург, Русия, и умира там през 1783 г. Той губи зрението на лявото си око през 1735 г. През 1766 г. получава „перде” на дясното. Така почти губи зрението си. Въпреки това състоянието му не успява да възпре продуктивността му на учен. С помощна на своите секретари и помощници той „пише” средно по един математически вестник всяка седмица до 1775 г. Така се записва в историята като един от най-плодовитите математици на всички времена. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави