Играта на тази Super Mario игра се оказва неочакван съюзник в борбата с депресията

Играта на тази Super Mario игра се оказва неочакван съюзник в борбата с депресията

Ново проучване показва, че играенето на 3D видеоигри, като Super Mario Odyssey, може да е точно това, от което се нуждаете по време на пристъп на лошо настроение.

В неотдавнашно изследване, проведено в Германия и публикувано в списание Frontiers in Psychiatry, учените изследват алтернативни методи за лечение на голямо депресивно разстройство (MDD), като насочват вниманието си към цветните и увлекателни царства на любимия на милиони водопроводчик в червено. В изследването са участвали 46 участници с диагноза депресия, разделени на три групи: едната група се е потопила в света на Марио, другата е работила с програма за когнитивно обучение, наречена CogPack, а последната група е получила стандартно клинично лечение в продължение на шест седмици.

Играта Super Mario Odyssey е избрана заради потапящата 3D среда, която изисква навигация, решаване на проблеми и високо ниво на взаимодействие с играчите. Смята се, че тези характеристики потенциално стимулират когнитивните процеси и влияят положително на настроението. И изглежда, че хипотезата работи.

Групата, играеща с Марио, отчита почти 50% намаление на депресивните симптоми - най-значителното намаление сред всички групи. Освен това те демонстрират по-високи нива на мотивация за лечение в сравнение с групата с когнитивно обучение.

Въпреки че групата с CogPack показа умерени подобрения, особено във визуално-пространствената памет, Super Mario Odyssey беше водеща по отношение на общото намаляване на симптомите. Това показва уникалните предимства на видеоигрите за потенциално лечение на психични заболявания.

"Въпреки това групата на 3D видеоигрите демонстрира по-селективни подобрения и не се представя значително по-добре от другите две групи", уточнява екипът. "И все пак тези смесени констатации показват, че обучението по видеоигри може да бъде икономически ефективна и осъществима интервенция за пациенти с депресия, която може да се използва заедно с редовното лечение и терапия."

Струва си да се отбележи, че проучването има и своите ограничения, включително малък размер на извадката и потенциална предубеденост от страна на участниците, които са знаели разпределението си в групата.

Въпреки тези съображения последиците от това проучване са огромни. То не само допринася за разрастващата се област на изследване на терапевтичните приложения на видеоигрите, но и предлага нова перспектива за възможностите за лечение на големи депресивни разстройства. Тази игрива, икономична и ангажираща интервенция би могла да служи като допълнителна стратегия наред с традиционните методи на лечение и терапия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ