Играта на тази Super Mario игра се оказва неочакван съюзник в борбата с депресията

Играта на тази Super Mario игра се оказва неочакван съюзник в борбата с депресията

Ново проучване показва, че играенето на 3D видеоигри, като Super Mario Odyssey, може да е точно това, от което се нуждаете по време на пристъп на лошо настроение.

В неотдавнашно изследване, проведено в Германия и публикувано в списание Frontiers in Psychiatry, учените изследват алтернативни методи за лечение на голямо депресивно разстройство (MDD), като насочват вниманието си към цветните и увлекателни царства на любимия на милиони водопроводчик в червено. В изследването са участвали 46 участници с диагноза депресия, разделени на три групи: едната група се е потопила в света на Марио, другата е работила с програма за когнитивно обучение, наречена CogPack, а последната група е получила стандартно клинично лечение в продължение на шест седмици.

Играта Super Mario Odyssey е избрана заради потапящата 3D среда, която изисква навигация, решаване на проблеми и високо ниво на взаимодействие с играчите. Смята се, че тези характеристики потенциално стимулират когнитивните процеси и влияят положително на настроението. И изглежда, че хипотезата работи.

Групата, играеща с Марио, отчита почти 50% намаление на депресивните симптоми - най-значителното намаление сред всички групи. Освен това те демонстрират по-високи нива на мотивация за лечение в сравнение с групата с когнитивно обучение.

Въпреки че групата с CogPack показа умерени подобрения, особено във визуално-пространствената памет, Super Mario Odyssey беше водеща по отношение на общото намаляване на симптомите. Това показва уникалните предимства на видеоигрите за потенциално лечение на психични заболявания.

"Въпреки това групата на 3D видеоигрите демонстрира по-селективни подобрения и не се представя значително по-добре от другите две групи", уточнява екипът. "И все пак тези смесени констатации показват, че обучението по видеоигри може да бъде икономически ефективна и осъществима интервенция за пациенти с депресия, която може да се използва заедно с редовното лечение и терапия."

Струва си да се отбележи, че проучването има и своите ограничения, включително малък размер на извадката и потенциална предубеденост от страна на участниците, които са знаели разпределението си в групата.

Въпреки тези съображения последиците от това проучване са огромни. То не само допринася за разрастващата се област на изследване на терапевтичните приложения на видеоигрите, но и предлага нова перспектива за възможностите за лечение на големи депресивни разстройства. Тази игрива, икономична и ангажираща интервенция би могла да служи като допълнителна стратегия наред с традиционните методи на лечение и терапия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията