Вместо виц: Най-успешните първоаприлски бизнес шеги

Вместо виц: Най-успешните първоаприлски бизнес шеги

Вместо виц: Най-успешните първоаприлски бизнес шеги

Размяната на шеги и закачки днес не е само неформално забавление между приятели и колеги. Историята познава много любопитни случаи, в които престижни и сериозни компании толкова умело лансират първоаприлски новини, свързани с бизнеса им, че влизат в златните страници на класиката в жарна. Ето някои от най-емблематичните бизнес шеги за 1 април.

1. Голямото пролетно чистене

Невероятно, но факт – милиони потребители съвсем сериозно приемат посланието на електронно писмо, разпратено преди няколко години с предупреждението, че "от 31 март до 2 април Интернет няма да работи заради пълно пролетно почистване”, което ще бъде извършено от японски суперроботи."

 2. Ленин в Дисни

Хрумката е на в." Irish Times", който в Деня на шегата публикува информация, че Euro Disney се е договорил с Москва да откупи балсамираното тяло на Ленин и да го пренесе в специално създаден за него атракцион.

3. Новото лого на Ford

Оригинален пример за находчив маркетинг е пиар съобщение, че в рамките на мащабна реорганизация на бизнеса си, компанията Ford планира да замени легендарната си емблема с нова, под името Symbiosis, за да постави символично ново начало. Съобщението е толкова убедително, че дори описва как новата емблема ще бъде разработена в няколко варианта и изброява в 10 точки предимствата й. Няколко авторитетни издания публикуват напълно сериозно тази новина на бизнес страниците си и дори се свързват с пиар отдела с молба за повече информация.

4. Гумите против кучета на BMW

Германският автомобилен гигант не отстъпва по находчивост на американския си конкурент. На 1 април BMW обявява, че е създала новаторска система за защита на гумите от кучета, които имат навика да вдигат крак точно над тях. Технологията дори е научно описана в съобщението по следния начин: „използвайки регенерацията на спирачната енергия, системата натрупва електрически заряд и удря приближилото се куче със сравнително безболезнен токов удар.” Както виждате, звучи толкова правдоподобно, че дълго след като става ясно, че става въпрос за първоаприлска шега, клиенти продължават да питат къде могат да си купят гумите против кучета.

5. Сделки с американски символи

Това е фрапиращ пример за шега от общонационален характер. Американската верига за бързо хранене Taco Bell обявява, че е сключила сделка за Камбаната на свободата във Филаделфия, (която е един от символите на независимостта на САЩ) и ще я прекръсти на Камбаната на свободата на Taco. Възмутени, хиляди американци атакуват телефоните на всички медии, за да сигнализират и да протестират срещу „безобразието”. Журналистите, естествено, тръгват по следите на случая и отнасят въпроса чак до Белия дом. За огромна изненада на всички, говорител на президенската администрация заявява, че сделката е съвсем в реда на нещата, още повече след като Мемориалът на Линкълн във Вашингтон вече е продаден на Ford и ще бъде прекръстен на Форд Абрахам Линкълн Мемориъл.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ