Добрата реч - кратка, но силна

Правило № 1: Всяка добра реч пред публика трае между 20 и 30 минути! Речите са голямо предизвикателство. Трудно е да се задържи вниманието на публиката истински дори 5 минути. Поколението на последните 20 години е в твърде голяма степен изложено на непрекъснатите информационни атаки на медиите и рекламата. Това доведе до дефицит на внимание. Хората с проблеми в концентрацията стават все повече, коментира Marketing.About.
Дори да имате зала с 50 души, дошли на вечеря, всички те имат много други опции, освен да ви слушат. Отегчената част от публиката винаги може да извади смартфона си и да започне да сърфира.
Лекторите и специалистите в сферата на мотивационното говорене, също изпускат вниманието от контрол. Как може да бъде оказан ефект върху публиката?
Една от най-популярните и велики речи в американската история например е тази на президента Ейбрахам Линкълн. Ефектът й се дължи на умението да се съобщават големите идеи със сила и по предназначение. Речта е дълга само 278 думи. С нея Линкълн доказва, че всяко слово не трябва да бъде дълго, а състоятелно. Дали този извод означава, че когато са ви оставили половин час можете да говорите 3 минути? Не. Това означава, че публичните фигури не бива да бъркат задълбоченост с продължителност.
Когато повечето хора видят реч от една страница, често реагират интуитивно и казват, че толкова малко думи вероятно не биха оказали ефект или може би биха изглеждали несериозно и неуважително към публиката. Хората често бъркат като мислят, че от колкото повече страници се състои един документ, толкова по-важен е той.
Замислете се, в епохата на свиващото се внимание и телевизионния звук вече никой не се оплаква, че речта, която слуша, е прекалено дълга. Добрата реч е кратка, независимо дали става дума за представянето на нова концепция за реклама пред потенциален клиент, за представяне на компанията пред партньори или за съвети към стажанти и студенти. Тя е произнесена с емоция и внушава решителност.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Музикални лейбъли са близо до сключване на сделки за лицензиране на изкуствен интелект
Компании |Южна Корея преговаря със САЩ за получаване на права за преработка на ядрено гориво
Свят |Затягат режима за операторите на дронове
Политика |За първи път: Падат продажбите на най-големия производител на електрически коли в света
Автомобили |Перспективата за живот на луните на Сатурн се увеличава след направено откритие
Любопитно |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.