Експериментът с бонбона или колко е трудно да останеш сериозен
През 60-те години на миналия век социалният психолог от Станфордския университет Уолтър Мишел провежда уникален експеримент. За да тества теорията си, че способността да се отлага удоволствието е в основата на стабилния характер, той предлага на група четиригодишни деца по един бонбон и им обещава втори, ако успеят да устоят 20 минути, без да го излапат.
Някои от малките успяват, други - не. Мишел проследява жизнения път на участниците в експеримента до пълнолетието им и заключава, че онези, които могат да устоят на бонбона, за да получат втори, се адаптират по-добре в средата си, по-благонадеждни са (според анкети сред родителите и учителите) и получават средно 210 повече точки от другите на матурите си.
Преди година експериментът бе повторен. Този път скрита камера запечатала душевната борба на малолетните "жертви на науката". Просто е невъзможно човек да остане сериозен, докато гледа терзанията им.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.