За връзката между икономиката и високите токчета

За връзката между икономиката и високите токчета

Добра новина: Дължината на токчетата на модерните дамски обувки намалява. Това говори добре за бъдещето на икономиката, смятат авторите на проучване на IBM.

След продължителен възход, пазарът на дамски обувки с много висок ток и платформи бележи спад, пише AdvertisingAge. И това може да е добър знак за икономиката.

В исторически план, във времената, когато икономиката е в рецесия, модата е давала отговор с масовизирането на все по-високи дамски обувки. Дългите токчета са се задържали на пазара в целия разгар на икономическата криза. Това разказва Тревър Дейвис, експерт потребителски продукти в IBM Global Business Services. Той смята, че и по този начин клиентките са се опитвали да компенсират мрачните, тъжни времена с по-пищна външна изява.

Със сигурност това твърдение се отнася както за последната криза на 21. век, смята Дейвис, така и за 30-те години на 20 век в Америка. След 1920 г. дамската мода в страната налага елегантните обувки с по-ниски токчета. Когато обаче идва Голямата депресия от 1930 г. нататък те отстъпват мястото си на много високия ток и платформата. Освен това, извънредно високите обувки с платформа идват на мода в САЩ и през 1973 г., в разгара на голямата петролна криза в страната.

Днес, според изследване на IBM, което обхваща публикациите в социалните мрежи, силно фокусирани върху големите модни блогове, дамската мода се е насочила към завръщане на късия ток и края на платформите. Имайки предид всичко това, изглежда кризата върви към своя край, заключават наблюдателите.

Ретроспективният анализ на изпратените съобщения в Twitter, публикациите в модните блогове и споменаването на високите обувки в социалните мрежи, открива, че тенденциите сред елегантните обувки могат да бъдат много предивидими, смята още Дейвис. Средната дължина на токчетата на обувките, спомената в социалните мрежи, се повишава от 3 инча или 7,6 см в първата половина на 2008 г. на 6 инча или цели 15,2 см във втората й половина, тъкмо когато американският финансов балон не издържа.

В началото на 2009 г., когато кризата идва, в мрежата се говори най-много за модни обувки с височина от 7 инча или 17,8 см. През миналата година дамите започват повече да се интересуват от малко по-ниски обуваки – към 4-5 инча. В най-актуалните данни от проучването на IBM от първите месеци на тази година те се вълнуват вече от обувки с ток, високи едва 2 инча, което е 5,1 см.

В съвсем последно време, в хода на по-добрите икономически резултати в Америка, в интернет се коментира най-вече завръщането на „котешките токчета” ("kitten heels") и навлизането на равните обувки от Джими Чу и Кристиян Лоуботън.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ