Кметът на Ню Йорк обяви война на "големите сладки напитки"

Кметът на Ню Йорк обяви война на големите сладки напитки

Кметът на Ню Йорк Майкъл Блумбърг планира да предложи мащабна общинска забрана за продажбата на големи сладки напитки в ресторанти, кина и заведения, предава „Франс прес”. Идеята е насочена към борбата с епидемията на затлъстяването, позовавайки се на статистиката на общественото здраве, която показва, че 58% от възрастното население на Ню Йорк и близо 40% от учениците са затлъстели или с наднормено тегло.

Предложението определя „сладките напитки” като напитки, които са "подсладени със захар или друг калоричен подсладител, които съдържат повече от 25 калории на 8 течни унции и съдържат по-малко от 51% мляко или заместител на мляко".

Това ще повлияе на напитките, продавани в опаковки по-големи от 400 грама, но няма да повлияе на продажбата на диетичната сода или млечните напитки. Американците консумират от 200 до 300 повече калории всеки ден, в сравнение с дневната им консумация преди 30 години, според анализ на администрацията на Блумбърг.

Кметът използва силата на градската управа, за да насърчи и други здравни мерки, включително кампания за намаляване на солта и забрана на транс-мазнините в храненето.

През 2003 г. градската управа забрани пушенето в барове и ресторанти. Политически независимият Блумбърг е в средата на третия си четиригодишен мандат като кмет на Ню Йорк. Жителите на граба посрещат обществените здравни инициативи на Блумбърг със смесени чувства. По-рано този месец анкета на университета Quinnipiac установи, че 45% от избирателите на Ню Йорк смятат, че правителството трябва да воюва до победа с нездравословни навици, докато 48%, заявяват, че правителството не трябва да участва в този процес. Все пак, много от тези инициативи, включително забраната на тютюнопушенето, са се превърнали в модел и за други градове.

Предложената забрана на сладки напитки изисква одобрението на Управителния съвет на града по здравеопазването. Тя ще бъде внесена за разглеждане на 12 юни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ