Най-големите търговски изцепки на 2014

 Най-големите търговски изцепки на 2014

И тази година имаше солиден брой търговски гафове, но тази статия включва 8-те, по мое мнение, най-разрушителни, които лесно можеха да бъдат избегнати. Ще забележите, че във всяко от тези бедствия са намесени и социалните мрежи, които бързо се превръщат в търговско минно поле.

Walmart

Като най-големия американски търговец на едро, Walmart иска да предложи на клиентите си голямо разнообразие от продукти. Това е напълно нормално. Но разнообразието стана твърде голямо, когато за Хелоуийн веригата пусна на промоция в сайта си „костюми за дебели момичета“. Докато свари да се извини, компанията вече беше понесла сериозен удар по репутацията си.

Поука: Не обиждайте големи сегменти от клиентелата си.

Red Cross

Като организация с над 130-годишно минало, Red Cross е позната в целия свят. През октомври 2014 обаче, наяве излязоха доклади, според които организацията е вложила повече пари в PR, отколкото в помощ за пострадалите от урагана Санди.

Поука: Не жертвайте продукта за сметка на марката.

Target

Много момчета харесват играчките на екшън герои, особено когато става въпрос за анимационни образи, на които се възхищават и които възприемат като пример за подражание. И докато захласването по герои като Човека-паяк и Жената-котка е безобидно, едва ли е страхотна идея в съседство да бъдат излагани „играчки“ на наркомани и наркодилъри от предаването за възрастни Breaking Bad.

Поука: Уверете се, че продуктите ви съответстват на клиентелата.

US Airways

За доста продължителен период от време компанията отговаряше на оплаквания в Twitter с авто-tweet “Приветстваме вашето мнение“. Но когато накрая един от тези авто-отговори беше съпроводен от порнографско изображение, това никак не помогна на фирмения имидж. Вулгарният tweet беше разпратен стотици пъти, преди US Airways да се усетят и да вземат мерки.

Поука: Не оставяйте на стажанти да ръководят кампанията ви в социалните мрежи.

Reynolds American

От десетилетия тютюневата индустрия твърди, че пушенето е въпрос на личен избор. Това послание обаче стана доста неубедително, след като гигантът Reynolds забрани пушенето на лули, цигари и пури в главния си офис. За щастие на пристрастените, компанията все още разрешава на служителите си да дъвчат тютюн (Отвратително!).  

Поука: Когато репутацията ви зависи от това, трябва смирено да дишате собствената си пушилка.

Market Basket

Когато бордът на директорите на веригата за хранителни стоки замени уважавания главен изпълнителен директор, Артър Т. Демулас, едва ли са очаквали решението им да доведе до работническа стачка, последвана от клиентски бойкот. След като загуби милиони, бордът капитулира и предаде контрола над компанията на изпъдения Демулас.

Поука: В крайна сметка, служителите са тези, които определят марката ви.

American Apparel

След като дълги години главният изпълнителен директор на компанията, Дъв Чарни, се славеше с нецензурните си реклами и вулгарното си поведение, едва ли беше добра идея (от лична търговска гледна точка) той да започва кампания, включваща NSFW ("Not Safe For Work") снимки по същото време, когато бордът на директорите обмисляше уволнението му. Е, в крайна сметка наистина го уволниха.

Поука: Не се занимавайте с търговски марки, когато назрява скандал.

Malaysian Air

След като регионалната авиокомпания загуби два самолета в рамките на месец, човек би предположил, че тя би направила всичко възможно, за да възстанови репутацията си. Вместо това, Malaysian Air стартираха рекламна кампания в Twitter, в която окуражаваха клиентите си да си съставят списъци с местата, които биха искали да посетят, преди да умрат. Не знам за вас, но аз бих искал да видя обстановката на летището, преди да умра.

Поука: Когато имиджът ви е пострадал, не го прострелвайте в тила.

Джефри Джеймс за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ