Предайте посланието си с разказ

Предайте посланието си с разказ

Ако искате да заявите позицията си по въпрос, който силно ви вълнува, не използвайте тежки и сериозни думи и образи. Опитайте с разказ, който да илюстрира гледната ви точка, съветват специалистите от Harvard Business Review.

„Когато трябва да се убедят хората, суровата реторика има своите ограничения – строгите думи звучат дидактично и скучно. Разказите са много по-ефективен начин да убедите другите в начина си на мислене”, смята Джон Балдони, автор на книгата „Да използваме историите, за да убеждаваме”.

Ето три съвета, които ще ви помогнат да оформите и разкажете история, която ще повлияе на хората:

1. Бъдете ясни в посланието си. Под всеки добър разказ се крие ясен смисъл. Помнете какво е вашето послание и завъртете разказа около него.

2. Използвайте подходящите примери. Разказът ви трябва да е центриран около герой, който вашата публика харесва и с който ще се идентифицира.

3. Подкрепете я с факти. Историята ви ще има ефект само ако се основава и подкрепя от факти и данни. В началото или в края й трябва да споделите подходяща информация, с която да убедите публиката си, че гледната ви точка е важна.

Съветите са адаптирани от Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сенатът на САЩ прие законопроект за слагане на край на парализата с бюджета
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Освобождават Никола Саркози от затвора
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер