Предайте посланието си с разказ
Ако искате да заявите позицията си по въпрос, който силно ви вълнува, не използвайте тежки и сериозни думи и образи. Опитайте с разказ, който да илюстрира гледната ви точка, съветват специалистите от Harvard Business Review.
„Когато трябва да се убедят хората, суровата реторика има своите ограничения – строгите думи звучат дидактично и скучно. Разказите са много по-ефективен начин да убедите другите в начина си на мислене”, смята Джон Балдони, автор на книгата „Да използваме историите, за да убеждаваме”.
Ето три съвета, които ще ви помогнат да оформите и разкажете история, която ще повлияе на хората:
1. Бъдете ясни в посланието си. Под всеки добър разказ се крие ясен смисъл. Помнете какво е вашето послание и завъртете разказа около него.
2. Използвайте подходящите примери. Разказът ви трябва да е центриран около герой, който вашата публика харесва и с който ще се идентифицира.
3. Подкрепете я с факти. Историята ви ще има ефект само ако се основава и подкрепя от факти и данни. В началото или в края й трябва да споделите подходяща информация, с която да убедите публиката си, че гледната ви точка е важна.
Съветите са адаптирани от Harvard Business Review.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.