Предайте посланието си с разказ

Предайте посланието си с разказ

Ако искате да заявите позицията си по въпрос, който силно ви вълнува, не използвайте тежки и сериозни думи и образи. Опитайте с разказ, който да илюстрира гледната ви точка, съветват специалистите от Harvard Business Review.

„Когато трябва да се убедят хората, суровата реторика има своите ограничения – строгите думи звучат дидактично и скучно. Разказите са много по-ефективен начин да убедите другите в начина си на мислене”, смята Джон Балдони, автор на книгата „Да използваме историите, за да убеждаваме”.

Ето три съвета, които ще ви помогнат да оформите и разкажете история, която ще повлияе на хората:

1. Бъдете ясни в посланието си. Под всеки добър разказ се крие ясен смисъл. Помнете какво е вашето послание и завъртете разказа около него.

2. Използвайте подходящите примери. Разказът ви трябва да е центриран около герой, който вашата публика харесва и с който ще се идентифицира.

3. Подкрепете я с факти. Историята ви ще има ефект само ако се основава и подкрепя от факти и данни. В началото или в края й трябва да споделите подходяща информация, с която да убедите публиката си, че гледната ви точка е важна.

Съветите са адаптирани от Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Президентът призова: Оставка на кабинета и предсрочни избори
Васил Терзиев: Маскираните провокатори не са лицето на протестиращите
България на протест: Десетки хиляди изпълниха центъра на София и големите градове (ОБЗОР)
Д-р Стояна Нацева: Българката, която превръща човешката трансформация в стратегически ресурс за лидерство и бизнес
На днешната дата, 2 декември. Рождениците днес
Бораут – тенденцията на работното място, която може да навреди на бизнеса ви
Очаква ни най-голямата и ярка Суперлуна за 2017 г.
Добри сигнали за икономиката – промишленото производство расте