Тест: Какъв е коефициентът на сложност на вашата организация?
Практичен и полезен за бизнеса тест предлага консултантът Рон Ашкенас, автор на статията „Просто и велико”*. Публикацията може да намерите в януарския брой от т.г. на сп.”Мениджър” в рубриката „Платинените статии на Хрвард Бизнес Ревю.” Чрез въпросите по-долу може да измерите сложността на вашата организация. Ако резултатът е застрашаващо висок, започнете да разработвате собствена стратегия за опростяване. Ако резултатът показва, че контролирате сложността, поемете си въздух, но не се заседявайте прекалено дълго. Силите на усложняването са постоянно в действие и могат да ви се изпречат на пътя по всяко време.
1. Колко лесно можете да нарисувате организационната си структура – основните бизнес единици, функции и географско разпределение?
А). Просто и разбираемо
Б). Нужно е малко обяснение
В). Ще ми е нужна компютърна програма
2. Колко организационни нива има между изпълнителния директор и служителите на предната линия?
A). Седем или по-малко
Б). Осем до десет
В). Повече от десет
3. Колко отдела или съвета имате, които преразглеждат или вземат важните бизнес решения?
A). Пет или по-малко
Б). Шест до десет
В). Повече от десет
4. Колко продукта или услуги предлага организацията ви?
A). Управляем брой
Б). Малко повече отколкото трябва
В). Прекалено много
5. Ако можете да модернизирате своята продуктова линия или видове услуги, без да намалявате печалбата си, колко от тях ще елиминирате?
A). Само няколко
Б). Около 15%
В). Около 25%
6. Колко месеца ви отнема изготвянето на бюджета за следващата фискална година?
A). По-малко от два месеца
Б). От два до четири месеца
В). По-голямата част от годината
7. Колко време отнема на финансовия ви отдел да приключи официално документите в края на всеки отчетен период?
A). По-малко от седмица
Б). От една до три седмици
В). От три седмици и повече
8. През колко хора трябва да премине едно предложение за продължаване на оферта?
A). През няколко
Б). От четири до осем
В). През почти всички мениджъри
9. До каква степен служителите могат да опишат ясно и прецизно стратегията ви?
A). Всеки може
Б). Повечето могат
В). Не много могат да я опишат добре
10. До каква степен „пенсионирате” стари продукти и услуги, когато представяте нови?
A). Това е редовната ни практика
Б). Правим го понякога
В). Рядко
11. Колко време висшите ви мениджъри прекарват в срещи?
A). Под от 25% от времето си
Б). Половината от времето си
В). Повечето от времето си
12. Ако имате властта да реорганизирате компанията (или вашето звено в нея) и в същото време трябва да подобрите продуктивността, какъв е минималният брой хора, които ще се ви нужни в сравнение с настоящата ситуация?
A). 100% от настоящите служители
Б). Около 85% от настоящите служители
В). 75% или по-малко от настоящите служители
13. Когато трябва да получите одобрение за капиталови разходи или промяна в политиката, доколко сте наясно как трябва да стане това?
A). Знам точно как да стане
Б). Имам прилична представа какво да правя
В). Не съм съвсем сигурен как да го направя
14. Когато се появи спор между функциите или отделите, или с клиент, колко бързо се разрешава?
A). Веднага
Б). В рамките на седмица
В). Изглежда, сякаш ще продължи вечно
15. Ако се премахне излишната сложност в компанията ви, с колко е възможно да се повиши производителността?
A). Няма да се повиши
Б). Малко
В). Сериозно
-------------------------------
РЕЗУЛТАТИ:
За всеки отговор А – 1 т., за всеки отговор Б – 2 т. , за всеки отговор В – 3 т. Съберете всички отговори и вижте къде попада вашият резултат.
15–25 т. : Нормална сложност: В добра форма сте, поддържайте това темпо.
26–35 т. : Нарастваща сложност: Заплашват ви проблеми – започнете да работите върху опростяването на организацията.
36–45 т.: Прекалена сложност: Продуктивността ви страда – фокусирайте се силно върху опростяването.
* Как да прочетете цялата статия, вижте тук: https://www.manager.bg/broi-147/menidzhmant/prosto-i-veliko
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.