Британският регулатор ще следи и интернет рекламата

Британският регулатор ще следи и интернет рекламата

Медийният регулатор във Великобритания, The Advertising Standards Authority (ASA) увеличи правомощията си, обхващайки онлайн пространството.

От 01 март 2011 г. британските реклами в интернет ще бъдат следени и санкционирани толкова стриктно, колкото тези в традиционните медии, отбеляза BBC. Освен това ASA ще има право да забранява маркетингови съобщения в социалните мрежи Facebook и Twitter.

През 2009 г. регулаторният орган получи над 3 500 оплаквания от британски граждани, 75% от които критикуваха подвеждащо рекламно съдържание. Половината от подадените жалби се оказаха извън медиите, които регулаторът има право да санкционира.

По думите на говорителя на ASA, следенето на интернет рекламата е голяма стъпка, която е наложена, защото за хората няма значение разликата във вида на рекламите по телевизията и тези в интернет. От регулатора обещаха, че ще подхождат еднакво стриктно и критично към съдържанието в различните видове медии.

Ограниченията няма да се отнасят за журналистическите публикации в интернет, а само за рекламите, с цел да се предпази свободата на словото.

В основата на рекламните рестрикции стои идеята за протекция на физическото и психическото здраве и морала на децата и уязвимите в аудиторията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Цитат на деня
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон