Фeрмата на Lidl: Мястото, което разказва на деца и възрастни откъде идват плодовете и зеленчуците

Лидл България и „Асоциация Родители” представиха „Фермата на Lidl” – образователна градина, която разкрива пътя на храната от полето до чинията и поставя основите на отговорното потребление. Изградена до логистичния център на компанията в с. Равно поле, тя е част от стратегическата визия на компанията за устойчиво бъдеще. Проектът е насочен към деца и основната му цел е чрез съвременни образователни методи и лично преживяване, те да разберат откъде идва храната, защо е важна за здравето, как хранителните ни избори влияят на природата и какво стои зад устойчивите практики в земеделието.
С тази инициатива Лидл България отново надгражда своята оперативна дейност, добавяйки значима обществена стойност и давайки пример за новаторски подход в инвестирането в бъдещето на обществото и околната среда.
Образователната градина е създадена на основата на интердисциплинарно сътрудничество и модерен подход в образованието - освен Асоциация „Родители“, партньори на Lidl са Фондация „ЕкоОбщност“ и експертът доц. Десислава Димитрова от Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания при БАН. Изградена е на принципа на биодинамичното земеделие и включва градински лехи с различни видове и сортове растения, зона за компостиране, открити и закрити кътове за обучение и игри. Предстои да бъде изградена и оранжерия.
„Фермата на Lidl" е осъществена мечта да дадем на децата вдъхновение, грижа за бъдещето и знание. Ние сме наясно, че образованието е един от ключовете за истинска промяна, затова създадохме кампанията #ХраненеСмисъл, а днес правим следваща амбициозна крачка с визия към бъдещето. Проектът е естествено продължение на усилията ни да допринесем за здравето на потребителите и опазването на околната среда, включително чрез трансформация на продуктите ни собствена марка. „Фермата на Lidl" е проект без аналог в българския ритейл, който дава на децата преживяване и знания извън стандартния учебен процес. Благодаря на нашите партньори – НПО, образователни институции и родители – с които доказваме, че можем да постигнем много, когато работим заедно", каза по време на откриването Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
„Фермата на Lidl" е не просто информационна инициатива – тя е образователна, възпитателна и с изключително голяма обществена значимост. От името на Министерството на образованието и науката благодаря за споделените изследвания и данни за здравословното и осъзнато хранене. Те са ценен принос за усъвършенстването на нашите политики, свързани със здравето и храненето на децата, включително в училищна среда. Темата за здравословния начин на живот е в основата на устойчивото развитие и е една от целите на хилядолетието. Затова подкрепяме тази вдъхновяваща инициатива,“ заяви Емилия Лазарова, заместник-министър на образованието и науката.
Фермата на Lidl” отваря врати пилотно тази есен с посещения на служителите на Lidl и ученици от две училища от близки населени места – гр. Елин Пелин и район Кремиковци. Чрез мисии и работилници, интерактивно съдържание и практически дейности децата ще се учат да садят, да наблюдават и да берат зеленчуци, ще опознават сезонността на растенията, сложните взаимодействия в екосистемите, значението на съхраненото биоразнообразие и ще откриват как природата връща грижата, която получава. По този начин ще осъзнаят стойността на храната, как тя влияе на нашето здраве и защо устойчивото отношение към околната среда е толкова важно.
„Вярваме, че „Фермата на Lidl“ е много повече от образователна градина – тя е новаторски път към знанието, истинско приключение в света на храната. За нас от Асоциация „Родители“ е вълнуващо да участваме в създаването на този център за учене чрез преживяване, защото тук децата не просто ще научават, а ще разбират със сърцето си. Чрез директен досег с природата те ще имат възможност да осмислят значението на здравословното хранене и устойчивите навици в ежедневието ни. Този мащабен проект е доказателство, че когато работим заедно, можем да дадем на децата си истински качествено и щастливо място за израстване", сподели Яна Алексиева, изпълнителен директор на Асоциация „Родители”.
От следващата пролет образователния център ще приема безплатно организирани групи ученици от цялата страна. Първоначалната програма е подготвена за деца от първи до четвърти клас, като предстои да бъде разширена за целия образователен цикъл на учениците. Съдържанието в програмата е съобразено с образователните нужди на съвременните деца, като разработените активности и модули се съотнасят с учебното съдържание, за да надграждат знанията и преживяванията на учениците.
Проектът е част от мащабната информационно-образователна кампания #ХраненеСмисъл, която Lidl стартира през 2024 г. Тя цели да постави темата за осъзнатото хранене – здравословно за хората и устойчиво за планетата, в центъра на общественото внимание и включва национални проучвания, партньорства с експерти и образователни институции, както и дългосрочни активности в полза на здравето и опазване на природата.
Освен традиционни за страната ни продукти, като домати, чушки, лук, тикви, пъпеши и царевица, посетителите на образователната градина ще могат да се запознаят и с по-нестандартни култури, като сусам и якон.
"Начинът, по който отглеждаме зеленчуците, може да научите децата и на това как функционира социумът. Тук растенията са разпределении в "гилдии" и си помагат едно на друго - с антибиотиците, които отделят, те се предпазват взаимно от вредители", обяснява агрономът Теодор Насър, който отговаря за отглеждането на растенията. По думите му, биологичното земеделие може да даде на децата и на техните родители изключително полезни знания за храненето и здравето.
Фермата на Lidl се намира непосредствено до логистичния център на Lidl край с. Равно поле.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Кулинарният справочник Michelin започва да дава оценки на вина
Бизнес |NBC: Белият дом обсъжда вариант за връщане на Закона за потушаване на въстания от XIX век
Свят |Джейми Даймън също предупреди за риск от корекция на фондовия пазар в САЩ
Свят |Suedzucker отчита 82% спад на печалбите през второто тримесечие на фона на слабия пазар на захар
Бизнес |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Свят |Макрон търси нов премиер, който да сложи край на кризата във Франция
Политика |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Кристалина Георгиева: Несигурността е новото нормално за световната икономика
Икономика |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.