Потребители и клиенти ще могат да решават спорове извън съда

Потребители и клиенти ще могат да решават спорове извън съда

Потребители и клиенти ще могат да решават спорове извън съда, предвиждат промени в Закона за защита на потребителите,  които бяха одобрени днес на първо четене от депутатите

Поправките позволяват претенциите да се гледат от орган за алтернативно решаване на спорове. Заложено е и изграждането на онлайн платформа за решаване на спорове. Тя ще предлага единен портал за достъп на потребители и търговци, които искат да решат проблемите по извънсъдебен път.

Срокът, за който алтернативният орган ще взима решение, няма да е по-дълъг от 90 дни от получаването на всички документи и доказателства, а страните не са задължени да ползват адвокат. Предвидено е процедурата за алтернативно решаване на потребителските спорове да е безплатна или с умерени разходи, както и да е леснодостъпна за двете страни.

Разглеждането на споровете е неприсъствено, което ще улесни участието на търговците и потребителите в работата на органите за алтернативно решаване на потребителските спорове и ще насърчи трансграничната онлайн търговия на бизнеса към потребителите, се казва в мотивите на новия законопроект.

Участието на страните в процедура за алтернативно решаване на потребителските спорове е доброволно и не ги лишава от възможност да търсят защита по съдебен ред, предава БТА. В правомощията на министъра на икономиката е да преценява доколко органите, които желаят да бъдат признати за органи за алтернативно решаване на потребителските спорове, отговарят на изискванията на евродиректива.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ