5 съвета за добър пиар на технологични фирми
Технологичните фирми, които се роят неудържимо в модерните икономики, често са създадени от млади майстори на инженерството, софтуера и инвациите, на които създаването на публичност за проектите им убягва. Без правилни маркетингови и пиар усилия, продуктите им могат да бъдат обречени на забрава, а бизнес инициативите им - неуспешни. Защото целевите публики могат така и да не научат за начинанията им. За услугите, които предлагат.
Тук следват 5 много важни неща, които представителите на тези компании трябва да знаят за пиара.
1. Напиешете домашното на репортера. Журналистите и редакторите търсят истории, които са приятно поднесени, с данни и факти, примери за казуси или друга интересна информация, която би улеснила работата им и има голяма вероятност да бъде избрана за прочит от читателите. Въпреки че може да изглежда очевидно, е важно да се знае, че редакторите е по-вероятно да използват добре обяснени, изпълнени с фактология и подробности истории, които биха били интересни на публиката, отколкото съдържание, което налага още работа от тяхна страна - събиране на допълнителна информация и изследвания.
2. Не е вярно разбирането "Колкото повече предложения за отразяване изпращам, толкова повече ще се показвам в медиите". Историята на бизнеса ви не бива да се излъчва по един и същи начин пред всички медии, сякаш са масова публика, а за всяка отделна медия трябва да се стесни, с фокус или ъгъл на поднасяне според нейното съдържание и публика. Всяка история трябва да бъде направена значима за репортерите на всяко отделно издание. Изпращането на неподходяща информация на репортери, например със статистически данни или пък с липса на такива, може да има негативни ефекти. Ако атакувате със съобщение за вас всяка медийна организация в региона, ще се впишете в потока на постоянния шум и може да бъдете счетени за досадни сред журналистите, които се познават. Помислите за стесняване на историята, като определите кои репортери тя може би би заинтригувала най-много на първо място. Информирайте ги за нея в умно написано предложение за отразяване, според работата им. Качеството в маркетинговите кампании определено тежи повече от количеството. На едно сериозно бизнес издание например биха могли да се представят данни за представянето на компанията и мястото й в бранша и икономиката, докато на технологичен сайт може да се посочат параментрите на предложената услуга или разработения продукт.
4. Отличете се, за да спечелите сърцето на журналиста. Технологичните репортери искат да пишат за вълнуващи компании, които правят различни неща. Всеки от тях се стреми да е първият, съобщил новината - за иновативен продукт или модерна услуга. Искат да анализират тенденции на пазара, да дискутират какво ще се промени, да говорят с лидери в индустрията. Често получават стотици предложения за отразяване на месец и от тях избират онези, които се отличават като различни. Не е трудно да се досетите: ще бъде избран този, чиито продукт е най-иновативен (или представен като такъв). Този род описание е най-вероятно да спечели вниманието на технологичните медии или бизнес репортерите и те да отразят фирмата ви.
5. Не се дръжте промоционално. Информациите за компании, изпълнени със суперлативи, които звучат прекалено рекламно, не получават безплатно внимание. За да избегнете откровено търговското звучене включете в съобщението си интересни данни - за потребителите, бизнеса ви, пазара, съвети за хората, тенденции, които сте забелязали напоследък и ваш анализ на тях - въобще, всевъзможна информация, която би се прочела от читателите и би създала в медията добавена стойност.
Съвети от списание Entrepreneur в САЩ
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |ЕЦБ отново запази лихвите без промяна
Финанси |Четенето: навик за оцеляване в дигиталната епоха
Мениджър 10/25 |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.