Facebook обеща да засили мерките за поверителност

Facebook обеща да засили мерките за поверителност

От Facebook се съгласиха да засилят мерките си за контрол на личните данни в рамките на споразумение с американския регулатор, свързано със злоупотребата с информация.

Федералната търговска комисия в САЩ (FTC) заяви, че Facebook ще засили мерките за защита на поверителната информация и ще закрие достъпа до изтритите профили в рамките на 30 дни, пише BBC.

Проблемите със защитата на личните данни в социалната мрежа започнаха да се разследват през 2009 г., когато Facebook промени настройките си и направи публична информация за потребителите, която те може да са смятали за лична. В публикация в блога му създателят на компанията Марк Зукърбърг призна, че тя е направила „доста грешки”. И добави, че това често е засенчвало дбрата работа, която сайтът за социални контакти е вършил.

От американската търговска комисия заявиха, че сайтът, който има близо 800 милиона потребители, се е ангажирал да получи одобрението на потребителите преди да промени начина, по който споделя тяхната информация. „Facebook не е признал вина и не е бил глобен, но беше възпрян от това да прави каквито и да е последвали заблуждаващи твърдения, свързани с поверителността и ще преминава през редовни проверки на практиките за защитата й”, съобщиха от FTC.

Споразумението между регулатора и сайта задължава Facebook да направи стъпки, с които да спази задълженията си по него. В това се включва практиката да се дава на потребителите ясно и отчетливо предупреждение преди информацията, свързана с тях, да бъде споделена отвъд ограниченията за лични данни, които те са посочили.

Марк Зукърбърг коментира в блога си, че с този ясен и дългосрочен ангажимент компанията се задължава да прави това, което винаги е опитвала и планирала – да дава информация на потребителите, с която м позволява да контролират излъчваното от тях съдържание в сайта.

По-рано FTC подписа подобно споразумение и с Google и Twitter.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ