Google планира реклами, базирани на условията на околната среда

Google планира реклами, базирани на условията на околната среда

Ако някога се случи да стоите под дъжда и да се чудите къде е най-близкият магазин за чадъри Google може да ви помогне. Глобалната търсачка планира да пусне реклами, базирани на условията на околната среда, предава BBC. Защитници на правото на лична неприкосновеност обаче смятат, че новата платформа за реклами може да създаде опасен прецедент. За патентът благодарение, на който рекламите ще станат възможни обяви първо сп. PC World.

Телефоните например ще бъдат снабдени със сензори, които ще им позволяват да записват данни, като например температурата, влажността на въздуха, нивото на светлина и звуците наоколо. Така на потребителите, които се намират на място с отрицателни температури ще бъдат рекламирани палта например, в районите, където пък е горещо ще бъдат рекламирани климатици.

Гюз Хосейн, мениджър на Privacy International не е особено впечатлен.

"Осквен събирането на огромни количества информация за нашите онлайн дейности, изглежда Google се стреми да започне да използва и офлайн пространството, което ни принуждава да се запитаме: От колко много аспекти на нашия живот ще се опитат да се възползват рекламодателите и къде ще спрат? Това е опит да превърнем нашите лични устройства в шпиониращи устройства просто, за да може една компания да продаде палто в един студен ден", казва Хосейн.

Андрю Алтън, патентен адвокат в адвокатска кантора на „Ългърт Дюкс и Лорд казва, че това е естествено продължение на рекламните планове на Google. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал
„Файненшъл таймс“: Тръмп е призовал Зеленски да приеме условията на Путин за край на войната
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 20 до 26 октомври
Шефът на НСИ: Над 41% е натрупаната за 5 години инфлация
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Oreo трансформира пешеходните пътеки в бисквитки, за да стимулира импулсивните покупки
Едни от най-големите приложения и уебсайтове в света спряха да работят
Важни решения по пътя към успеха