OpenAI губи пари от скъпия си абонаментен план ChatGPT Pro

OpenAI губи пари от скъпия си абонаментен план ChatGPT Pro

Изпълнителният директор на OpenAI Сам Алтман заяви, че в момента компанията губи пари по своя абонаментен план ChatGPT Pro за $200 на месец, защото хората го използват повече от очакваното.

„Аз лично избрах цената“, пише Алтман в поредица от публикации в социалната мрежа X, „и мислех, че ще спечелим малко пари“.

OpenAI стартира ChatGPT Pro към края на миналата година. В допълнение към предоставянето на достъп до надградена версия на модела за „разсъждение“ o1 pro, ChatGPT Pro премахва ограниченията на скоростта на няколко други инструменти на компанията, включително нейния видеогенератор Sora.

OpenAI не е печеливша, въпреки че е събрала финансиране от около 20 милиарда долара от основаването си. Съобщава се, че компанията очаква около 5 милиарда долара загуби при 3,7 милиарда долара приходи миналата година.

Причината за това са разходи за персонал, наем на офиси и инфраструктура за обучение на ИИ. В един момент ChatGPT струваше на OpenAI приблизително $700 000 на ден.

Наскоро OpenAI призна, че се нуждае от „повече капитал, отколкото си е представяла“, тъй като се готви да премине през корпоративно преструктуриране, за да привлече нови инвестиции. За да постигне рентабилност, OpenAI обмисля увеличаване на цената на различните нива на абонамент. Компанията оптимистично прогнозира, че приходите ѝ ще достигнат 100 милиарда долара през 2029 г., съответстващи на текущите годишни продажби на Nestlé.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС
Слънце до обяд, следобед - облаци и превалявания
95% от бизнесите се провалят в едно нещо. Поправете го преди да ви струва скъпо!
Германия отчита над 4 млрд. евро годишно загуби от кражби на дребно в магазините