САЩ глобиха Lufthansa с рекордните 4 милиона долара за дискриминация на еврейски пътници

САЩ глобиха Lufthansa с рекордните 4 милиона долара за дискриминация на еврейски пътници

Най-голямата германска авиокомпания е глобена с 4 млн. долара от Министерството на транспорта на САЩ заради обвинения в дискриминация срещу група пътници от еврейски произход.

Регулаторният орган постанови, че Lufthansa е забранила на 128 души, носещи традиционно ортодоксално еврейско облекло, да се качат на борда на свързващ полет в Германия, докато са пътували от Ню Йорк до Будапеща, Унгария, през май 2022 г., съобщи NBC.

„Въз основа на предполагаемото неправомерно поведение на някои пътници служителите на Lufthansa са се отнесли към всички тях като към една група и са им отказали качване на борда“, въпреки че много от пътниците не са се познавали и не са пътували заедно, казват от Министерството на транспорта.

Твърди се, че някои лица от групата са нарушили политиката на авиокомпанията за маските, които по това време бяха задължителни заради ковид-пандемията. Видеозапис на инцидента показва как служители на Lufthansa казват на пътниците, че „всички трябва да платят“ за грешките на малцина, след което определят „всички“ като „евреи, идващи от летище JFK", в Щатите. По това време германските медии съобщават, че персоналът е отказал качване на борда на хора, които е определил като евреи, защото са носели ермолка (б.р. характерна еврейска шапчица, която се носи на темето) или са имали дълги кичури, известни като payot на иврит.

Това е най-голямата санкция, налагана някога от Министерството на транспорта на авиокомпания за нарушение на гражданските права.

„Никой не бива да се сблъсква с дискриминация, когато пътува, и днешното действие е ясно послание към авиоиндустрията, че сме готови да разследваме и да предприемем действия, когато се нарушават гражданските права на пътниците“, заяви в изявление министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг. 

Посланик Дебора Липщадт, специален пратеник на администрацията на Байдън за борба с антисемитизма, заяви, че подробностите за това как авиокомпанията се е отнесла към пътниците са „ невъобразими“. „[Когато] го чух за първи път, си казах: „О, това трябва да е грешка. Някой вероятно съобщава нещо грешно. А после, разбира се, се оказа, че е точно така - и по-лошо, отколкото дори си мислехме“, казва тя в коментар още през 2022 година. „Ако някоя авиокомпания беше направила това, щеше да е възмутително. Но ужасната, ужасна ирония, че това идва от германската национална авиокомпания, беше скандална“, допълва тя.

Междувременно от авиокомпанията излязоха с изявление, че са оказали пълно съдействие на Министерството на транспорта при провеждането на разследването и че са си партнирала с Американския еврейски комитет във връзка с инцидента. 

„Благодарение на продължаващото ни сътрудничество ние разработихме първата по рода си програма за обучение в авиоиндустрията за нашите мениджъри и служители за справяне с антисемитизма и дискриминацията“, каза тя. „Луфтханза е посветена на това да бъде посланик на добра воля, толерантност, разнообразие и приемане“.

Малко след инцидента превозвачът се извини, като заяви, че има „нулева толерантност към расизма, антисемитизма и дискриминацията от всякакъв вид“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ