Българско кисело мляко се бори в конкурса „Произведено в Америка”
В Ню Йорк върви онлайн гласуване за най-добър продукт на пазара в мегаполиса. Един от състезаващите се продукти е българското кисело мляко „Тримона”. То има номинация за кулинарното предаване на Марта Стюърт за оригинални хранителни продукти.
Човекът, който прави „Тримона", се казва Атанас Вълев. В интервю за БНР той разказа, че пристига в САЩ преди 23 години, като нямал и идея, че ще се занимава с производство на кисело мляко.
„Беше просто хоби. Като всеки българин, който отива надалеч и се установява да живее в чужбина, си носи родната закваска, за да започне да си прави хубаво българско кисело мляко, което трудно се намира в местните магазини. Сега вече се намира”, разказва Вълев.
„Тримона” идва от Тримонциум – старото име на Пловдив. Просто като символ на пловдивчани”, казва Атанас Вълев, който също е от града под тепетата.
Обяснява, че най-важното, за да правиш хубаво кисело мляко в Ню Йорк, е да намериш подходящия източник на качествено прясно мляко. „От тук нататък идва и тайната на компанията, закваските, които използваме и как те са смесени, самият процес на ферментация”, обяснява българинът.
Фирмата на Атанас Вълев зарежда с кисело мляко една от най-големите вериги за био продукти в САЩ.
Българското кисело мляко е почти неизвестно в Америка, казва още той. „За мое учудване, когато започнах да правя промоциите на млякото във веригите магазини, хората поглеждаха и питаха: "Българско кисело мляко? Какво е това? С какво е по-различно от гръцкото?". Точно това е нашата цел сега – да обясним на хората, че България всъщност е призната като люлка на киселото мляко”, разказва Вълев.
Участието в шоуто на Марта Стюърт ще донесе голяма популярност на продукта. Българското кисело мляко може да бъде подкрепено онлайн на сайта на предаването
Всеки, който желае, може да гласува ТУК, най-много 6 пъти на ден до 13. октомври. Победителите ще бъдат обявени на 17. октомври.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.