Българско кисело мляко се бори в конкурса „Произведено в Америка”

В Ню Йорк върви онлайн гласуване за най-добър продукт на пазара в мегаполиса. Един от състезаващите се продукти е българското кисело мляко „Тримона”. То има номинация за кулинарното предаване на Марта Стюърт за оригинални хранителни продукти.
Човекът, който прави „Тримона", се казва Атанас Вълев. В интервю за БНР той разказа, че пристига в САЩ преди 23 години, като нямал и идея, че ще се занимава с производство на кисело мляко.
„Беше просто хоби. Като всеки българин, който отива надалеч и се установява да живее в чужбина, си носи родната закваска, за да започне да си прави хубаво българско кисело мляко, което трудно се намира в местните магазини. Сега вече се намира”, разказва Вълев.
„Тримона” идва от Тримонциум – старото име на Пловдив. Просто като символ на пловдивчани”, казва Атанас Вълев, който също е от града под тепетата.
Обяснява, че най-важното, за да правиш хубаво кисело мляко в Ню Йорк, е да намериш подходящия източник на качествено прясно мляко. „От тук нататък идва и тайната на компанията, закваските, които използваме и как те са смесени, самият процес на ферментация”, обяснява българинът.
Фирмата на Атанас Вълев зарежда с кисело мляко една от най-големите вериги за био продукти в САЩ.
Българското кисело мляко е почти неизвестно в Америка, казва още той. „За мое учудване, когато започнах да правя промоциите на млякото във веригите магазини, хората поглеждаха и питаха: "Българско кисело мляко? Какво е това? С какво е по-различно от гръцкото?". Точно това е нашата цел сега – да обясним на хората, че България всъщност е призната като люлка на киселото мляко”, разказва Вълев.
Участието в шоуто на Марта Стюърт ще донесе голяма популярност на продукта. Българското кисело мляко може да бъде подкрепено онлайн на сайта на предаването
Всеки, който желае, може да гласува ТУК, най-много 6 пъти на ден до 13. октомври. Победителите ще бъдат обявени на 17. октомври.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Българин е сред задържаните на хуманитарната флотилия за Газа
Общество |Goldman Sachs вижда потенциал за още по-голямо поскъпване на златото. Какви са причините?
Финанси |ЕК: Повечето кибератаки започват с фишинг
ЕС |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.