Великобритания обмисля забрана на рекламата на евтин алкохол

Великобритания обмисля забрана на рекламата на евтин алкохол

Скоро на супермаркетите във Великобритания може да бъде забранено да рекламират евтиния алкохол. Това предвиждат нови планове на коалиционното правителство в страната, съобщи в. „Дейли Телеграф”.

Идеята е част от стратегията на властите в борба с прекомерната консумация на алкохол. Целта й е да намали търговията на дребно във веригите като „Теско” и „Асда”, които рекламират продажба на бира, вино и спиртни напитки с отстъпки.

Промоциите на супермаркетите от типа „три бутилки вино за 10 лири” или „светла бира на половин цена” се разглеждат като фактор, допринасящ за разрастване на алкохолните запои в Обединеното кралство. Мярката, все още се обсъжда. По план тя ще забрани рекламирането на евтиния алкохол по телевизията и с плакати във външната реклама. Супермаркетите използват подобни рекламни трикове около различни събития – футболни турнири, Коледа, почивни дни, с цел увеличаване на продажбите.

Очаква се, че през миналата година британците за първи път са консумирали повече бира, купена от супермаркетите, отколкото в пъбовете.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

План за бедствия: Японските власти предупредиха 723 общини да се готвят за „мегаземетресение“
Асен Василев: Ние предложихме Барбутов на Васил Терзиев
Тръмп поиска незабавна оставка на управителя на Фед Джером Пауъл
Зеленски: Преговорите между Киев и Вашингтон за американска военна помощ продължават
Темите за "езика" и "македонската идентичност" са напът да отпаднат от доклада на ЕП за РСМ
Австралия отне визата на рапъра Кание Уест заради песен в прослава на нацизма
Световната здравна организация призова целия свят да вдигне цените на алкохол, цигари и сладки напитки
Оптимизъм на борсите в Европа на фона на търговското споразумение между САЩ и Виетнам*