Ново поколение информационни центрове ще осведомява гражданите на ЕС за правата им

Ново поколение информационни центрове ще осведомява гражданите на ЕС за правата им

Европейската комисия сложи началото на  ново поколение информационни центрове Europe Direct. Новата мрежа ще разшири възможностите за гражданите да получават практическа информация и съвети за упражняване на правата си в Европейския съюз. Понастоящем в Европа има 500 центъра за 500 милиона души, живеещи в Европейския съюз.

„Информационните центрове Europe Direct са на предната линия — те са нашето лице, те са гласът на нашите политики, те разясняват правата на гражданите и се вслушват в тях по места“, заяви заместник-председателят на Комисията Вивиан Рединг, комисар в областта на правосъдието, основните права и гражданството. „Цифрите са впечатляващи: само през миналата година центровете са получили над един милион запитвания. Затова днес разширяваме мрежата, така че центровете да могат да продължат да отговарят на въпросите на гражданите и да спомагат за насърчаване на европейския дебат на местно равнище“, допълни еврокомисарят.

Новите центрове бяха избрани от Европейската комисия за срок от пет години въз основа на открит конкурс. Спечелилите кандидати, съфинансирани от Европейската комисия, вече могат да използват етикета „Информационен център Europe Direct“. Повечето центрове са управлявани от регионални или местни органи, асоциации или търговски камари.

Първото поколение центрове стартира през 2005 г. Оттогава насам хората в цяла Европа ги използват все повече и повече. Само за последните четири години второто поколение центрове са получили около 3,3 милиона лични запитвания, организирали са над 41 000 прояви и са отговорили на повече от един милион електронни съобщения.

Мрежата Europe Direct играе ключова роля при осъществяването на пряка връзка с хората в тяхната страна, като общува с тях по начин, който е едновременно от значение за тях и е разбираем, изтъкват от ЕК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ