Няма да гласуват SOPA и PIPA

Няма да гласуват SOPA и PIPA

Американските сенатори се отказаха да гласуват скандалния законопроект SOPA (Stop Online Piracy Act), който предизвика масови бунтове в интернет обществото. Вотът първоначално бе определен за вторник, но сенатор Хари Рийд заяви, че петицията, подписана от над 4,2 млн души от целия свят, и опозицията на гиганти като Google и Wikipedia, са принудили поддръжниците на мярката да преосмислят решението си, предаде в. „Дейли мейл”.

Въпросът за интернет пиратството ще бъде преосмислен тогава, когато се стигне до по-широко приемане на неговото решение, заяви и един от инициаторите на законопроекта Ламар Смит.

Отлага се и гласуването на другия спорен проект PIPA (Protect Intellectual Property Act), който се подкрепя от големите компании в развлекателната индустрия, губещи ежегодно милиарди долари от незаконното споделяне на интелектуална собственост в мрежата. Критиците на идеята обаче алармираха, че ако законопроектът бъде приет, той ще доведе до нова ера на небивала цензура и корпоративен контрол над интернет.

Поддръжниците на SOPA и PIPA обаче се надяват, че през следващите седмици ще успеят да постигнат компромис между враждуващите страни. Един от основните инициатори – демократът Патрик Лийхи заяви, че „Ще дойде ден, когато сенаторите, които наложиха спирането, ще погледнат назад и ще осъзнаят, че са реагирали като страхливци на един монументален проблем”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джей Ди Ванс отхвърли мироопазващия план на Стармър и Макрон за Украйна
Промяна на фискалните правила може да върне Германия отново на водещото място в Европа
Зеленски благодари на България за подкрепата на Украйна
Германия обяви, че е достигнала лимита на оръжейни доставки за Украйна от запасите на Бундесвера
Три фрази, които на всяка цена трябва да избягвате при воденето на преговори
Уверен, а не арогантен: 9 разлики
Парламентът прие на първо четене законопроекта за държавния бюджет за 2025 г.
Защо всяка марка се нуждае от стратегия за инфлуенсър маркетинг