Появи се обещаваща следа от изчезналия малайзийски Боинг

Появи се обещаваща следа от изчезналия малайзийски Боинг

Австралийският корб „Оушън Шийлд“, участващ в операцията по издирване на изчезналия на 8 март малайзийски Боинг 777-200, е прихванал сигнали, съответстващи на една от черните кутии на самолета. Той е регистрирал сигналите два пъти – първият път за 2 часа и 20 минути. След това сигналът бил изгубен, корабът се завъртял в друга посока и отново го прихванал – за около 13 минути.

Сигналът е бил доловен в морето, на дълбочина от 4500 м. Това заяви шефът на австралийските военновъздушни сили ген. Ангъс Хюстън, цитиран от Би Би Си. Той ръководи операцията.

Хюстън определи новините от австралийския кораб като „най-обещаващата следа“ в разследването до момента. „Много по-оптимистично настроен съм, отколкото преди седмица“, каза той. Генералът обаче подчерта, че летателната машина все още не е намерена и е необходима допълнителна информация, за да бъде потвърдено местонахождението й.

Информацията бе разпространена, след като вчера стана ясно, че китайският кораб Haixun 01 е уловил за кратко през уикенда сигнали в южната част на Индийския океан, съответстващи на една от черните кутии на издирвания полет MH370 на Малайзийските авиолинии. Сигналите са регистрирани в друга част на издирване в океана.

Зоната за търсене на кутиите е на над 1000 километра югозападно от австралийския град Пърт. Ако летателната машина бъде намерена там, ще стане ясно, че се е отклонила необяснимо рязко от първоначалния си маршрут от Куала Лумпур за Пекин.

Сигналите на китайския кораб към момента се издирват с помощта на британския военен кораб HMS Echo, екипиран със високотехнологична апаратура за долавяне на звук.

Черната кутия, записваща данните за полета, като височина, скорост, посока, автопилотиране, ако е имало такова, ниво на горивото, както и кутията, записваща разговорите и шумовете в пилотската кабина, имат предаватели, които подават сигнал за идентификация. Те се захранват с батерии с продължителност на живота от 30 дни, която изтича утре, в случая с малайзийската машина.

Предавателите по принцип се активират при контакт с водата и предават продължителен и нискочестотен сигнал, който е по-труден за засичане в дълбоки води. В случай на изчерпване на батериите задачата става изключително трудна. Така например черните кутии на падналия в Атлантическия океан самолет от Рио де Жанейро до Париж преди пет години бяха открити две години след катастрофата с помощта на сонар за странично сканиране - апарат, който може да осигури образ на големи площи от морското дъно. След катастрофата със самолета на Air France през 2009 г. се заговори животът на батериите на предавателите на черните кутии да бъде удължен до 90 дни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ