Търсят с подводен робот изчезналия самолет

Bluefin-21 е апарат, който достига до подводната дълбочина от 4500 м. На такава дълбочина бяха засечени сигналите, сходни на тези от "черната кутия" на изчезналия самолет. 

За първи път роботизирана подводница ще бъде включена в издирването на изчезналия на 8 март малайзийски Боинг 777-200. Издирвателната операция преминава под вода.

Името й е Bluefin-21. Тя ще бъде спусната под морските вълни, за да се отправи към дъното на южната част на Индийския океан, където се предполага, че е паднал самолетът в неизвестност с 239 души на борда. Ръководителят на операцията и бивш главнокомандващ на австралийските въоръжени сили маршал Ангъс Хюстън коментира, че в последните 6 дни екипите по издирването не са успели да доловят никакви сигнали, сходни с тези от „черната кутия” на летателната машина. Затова, според него, е време търсенето да премине под водата, посочва Би Би Си.

Bluefin-21 е автоматичен подводен апарат, който може да се гмурка на дълбочина от 4,5 км и работи до 25 часа. Тежестта му е до 750 кг. Всяко негово гмуркане ще продължава 24 часа. Първите 2 часа той ще потъва към дъното, 16 часа ще работи, 2 часа ще се издига към повърхността и 4 часа ще предава събраната информация.

Площта на първото му изследване ще бъде 40 кв.км.

Последният сигнал от „черната кутия” на самолета бе засечен преди 6 дни от австралисйкия кораб „Оушън Шийлд”. 38 дни след изчезването на малайзийския самолет, батериите на кутията вече са изхабени.

По време на търсенето е забелязан нефтен разлив, от който е взета проба за тестване.

Още по темата: Операцията по издирването на изчезналия Боинг е най-скъпата в историята

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ