Уличиха Google и Yahoo! в печалба от пиратски сайтове
Компаниите Google и Yahoo! попаднаха в топ 10 на мрежите, публикуващи реклами в пиратски сайтове, показа отчет на изследователската група Annenberg Innovation Lab от университета в Южна Калифорния.
Учените анализирали рекламата на сайтове с пиратско съдържание и открили, че на тях най-често се публикуват обяви, пуснати чрез мрежата Openx. Сред клиентите на тази услуга се числят и издания като „Ню Йорк поуст” и „Старт трибюн”.
Google попада на „почетното” второ място по рекламна активност в сайтовете за пиратско разпространение на музика и филми. Yahoo!, заедно с подразделението си RightMedia, заема шестото място в класацията.
Иронията на проучването е в това, че списъкът на пиратските сайтове е бил взет от отчета на самите Google, в който се описват жалбите на собствениците на авторски права. Екипът на Annenberg Innovation Lab предупреди, че вече ще публикува имената на „най-дружелюбните” към пиратите компании всеки месец.
През януари 2011 г. медийният магнат Рупърт Мърдок обвини Google, че печелят от реклама в пиратски източници. Тогава представители на корпорацията заявиха, че активно изключват сайтовете-нарушители от списъците на търсачката си и влагат милиони в борбата с пиратството.
През юни 2012 г. бе публикувано предложеното от Google изследване „Шестте бизнес модела за нарушаване на авторските права”. В него се твърди, че 86% от ресурсите за обмяна на файлове печелят от публикуването на реклами.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.