15 години в подкрепа на значими каузи

Инвестициите в качествено образование и развитието на младите таланти изграждат бъдещето на обществото, споделя Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации“ на Vivacom

Автор:

Алек Вучков

Снимки:

Личен архив

15 години в подкрепа на значими каузи

15 години в подкрепа на значими каузи

Инвестициите в качествено образование и развитието на младите таланти изграждат бъдещето на обществото, споделя Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации“ на Vivacom

15 години в подкрепа на значими каузи
quotes

Развитието на успешен бизнес и изграждането на по-добър свят не са несъвместими цели, а напротив – те са ключови, взаимно допълващи се елементи за дългосрочен успех. С тази визия стартира брандът Vivacom преди 15 години. Още от самото си създаване компанията налага традиции в подкрепата на общественозначими каузи и създава свои собствени програми, които бързо се превръщат в символ на положителна промяна. „От 2009 г. до днес Vivacom е подкрепила повече от 300 каузи и над 200 различни организации със сумата от над 6 млн. лв.“, споделя Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации“ на телекома. „През последните няколко години съсредоточихме усилията си в две ключови сфери – образование и опазване на околната среда. Вярваме, че инвестициите в качествено образование и в развитието на младите таланти изграждат бъдещето на обществото, а грижата за природата гарантира устойчивостта му“, добавя тя. Двете области на подкрепа са залегнали в културата и на компанията майка United Group.

Няма значение колко голям си, ако имаш добра идея

Вече девет години Vivacom подкрепя проекти на десетки граждански организации от цялата страна – от градовете до малките села. „Vivacom Регионален грант“ е най-мащабната социално отговорна инициатива, с която телекомът е помогнал с над 600 000 лв. за осъществяването на 118 проекта на 105 организации. „В началото на 2024 г. променихме изцяло формата на програмата, за да я направим още по-работеща и ефективна за неправителствения сектор. Опростихме значително процеса на кандидатстване – организациите описват идеята си, а за да се превърне тя в работещ проект, получават професионална консултация от експертния екип на партньорите ни от Българския център за нестопанско право“, разказва Елица.

Освен това Vivacom удвоява размера на единичния грант, който един проект може да получи, от 5000 на 10 хил. лв., а общият размер на фонда за година се увеличава на 100 000 лв. За пръв път участниците преминават и през акселераторска програма. „С Регионалния грант ние не просто подкрепяме организациите финансово, но и им помагаме да надградят капацитета си. Финалистите вече преминаха през две лаборатории – за развиване на идеите в работещи проекти и за подобряване на комуникационните умения. Вярвам, че с акселераторската програма им предоставяме истински добавена стойност, и се радвам, че обратната връзка от тях е изцяло положителна“, допълва Елица, която е и част от журито на програмата и оценява десетки проекти.

Партньор на инициативата от създаването ѝ е Българският център за нестопанско право (БЦНП) – организацията, която подпомага развитието на активното гражданско общество. „Регионалният грант е пример за устойчиво във времето партньорство между голяма компания като Vivacom и гражданския сектор. Изминалите 9 години са дълъг период, изпълнен с различни предизвикателства за организациите в България. През цялото това време помощта на гранта за добрите идеи на местно ниво беше и ще продължи да бъде важен стимул“, споделя Надя Шабани, директор на БЦНП. 

Партньорството, което носи олимпийски успехи

Vivacom вече три години е и партньор на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки. Това са децата, които всяка година прославят страната ни на международни олимпиади и състезания по целия свят. „Само през 2024 г. олимпийците ни по природни науки спечелиха 91 медала – невероятен успех, който ги поставя сред най-умните деца в света.

Вярваме, че инвестицията в тяхното развитие е инвестиция в нашето бъдеще, защото това са бъдещите учени, учители, откриватели, които тепърва ще ни покажат на какво още са способни“, категорична е Елица. Компанията е дарила над 140 000 лв. за подготовката и участието на отборите в международните състезания и олимпиади. Тази година телекомът беше и технологичен партньор на първата в света Международна олимпиада по изкуствен интелект, която се проведе през август в Бургас. „Нашият бизнес е силно свързан с развитието на новите технологии и на изкуствения интелект. Затова сме много щастливи, че именно България събра на едно място най-добрите ученици от целия свят в областта на AI и благодарение на нашата високоскоростна 5G мрежа те използваха и усъвършенстваха инструментите на изкуствения интелект“, коментира Елица.

Как жълтите стотинки промениха стотици детски съдби

Екипите на Vivacom и Сдружението на олимпийските отбори се срещат благодарение на Операция „Жълти стотинки“ – знаковата дарителска програма на телекома, обединила хиляди българи да даряват рестото си за значими каузи. Сдружението е бенефициент в последните две издания на програмата, като през годините заедно с помощта на десетки партньори и медии в касичките са събрани над 790 000 лв., дарени за пет каузи в подкрепа на деца и младежи.

„Операция „Жълти стотинки“ е пример как дори с малки дарения, но направени от много хора могат да се случат положителни промени. Благодарение на даренията и допълнителната подкрепа от компанията през годините са създадени първият Център за деца с дислексия и аутизъм, първият Център за временно настаняване на изоставени бебета, две защитени жилища „Дом „Възможност“ за временен подслон на младежи, които напускат домовете за сираци. Освен това е осигурена подкрепа и за „Център за надежда“ за деца с множествени увреждания в София“, разказва Елица.