Business Signature СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024
AI революция в ход
В рамките на идващите 3 – 4 месеца ще видим изцяло нов аспект на работата с изкуствения интелект, очаква Николай Христов, главен изпълнителен директор на Elfshock
AI революция в ход
В рамките на идващите 3 – 4 месеца ще видим изцяло нов аспект на работата с изкуствения интелект, очаква Николай Христов, главен изпълнителен директор на Elfshock
В скорошно интервю споделяте, че очаквате революция в човешкия труд благодарение на изкуствения интелект (AI). Докъде ще се простре тя според вас през следващите 10 години и какви сфери ще обхване?
Без съмнение AI ще навлезе във всички сфери на човечеството – смея да твърдя, че революцията е започнала и съвсем скоро – в рамките на идващите 3 – 4 месеца, ще видим изцяло нов аспект на работата с него. В България Elfshock ще е един от лидерите в тази революция благодарение на нашите AI оператори и нашата платформа NOVA. Очакваме в началото на януари да пуснем първия модул – NOVA Finance под формата на Chatko.bg за свободен достъп за всички в страната. Модулът позволява на потребител да направи запитване за продукт и в рамките на 1 – 2 секунди да получи не само препоръка, но и възможността да го купи чрез плащане с карта или кредит от банка партньор.
Какви предизвикателства поражда подобна мащабна промяна за служителите и за компаниите, които не използват AI?
Както при всяка революция – ще има трудни моменти, но ние предвиждаме, че в бъдещето служителите на една фирма ще се фокусират върху по-комплексни елементи от работата си. За пример ще дам втория модул на нашата платформа – NOVA Archive: всяко голямо дружество има персонал за т.нар. отдел „Деловодство“ – като често служителите му получават, сканират, складират и изпращат стотици хартиени документи на ден. NOVA Archive предоставя възможността служителите да сканират документите с телефона си и да ги архивират в модула за лесен достъп. В бъдеще работата на служителите ще бъде сведена до команди от типа „Намери ми всички документи за декември 2024 и ги групирай по тип“. Документите ще могат автоматично да се предоставят към коректния отдел спрямо типа им – например всички фактури ще се изпращат към „Счетоводство“.
Какви ползи за потребителите и обществото като цяло предвиждат подобни решения?
Светът се движи в посоката на „по-бързо и по-ефикасно“, което е в полза на крайния потребител. Не много отдавна трябваше да се ходи до офис на банката, за да се направи превод, а днес дори можем да пратим пари по телефонен номер от мобилния си телефон. Нашето мото е „Automate, Enhance, Accelerate“ или „Автоматизирай, подобри, забързай“ – всичките ни AI оператори са направени в тази посока.
Как виждате развитието на Elfshock спрямо по-широкия пазар?
Elfshock е позиционирана да е лидер в AI света в България през 2025 и 2026 г. Планът ни за следващите 3 години се свежда до тези три стъпки: 1) 6 Core AI оператори за 2025 г. – ще пуснем 6 стандартизирани AI оператора – финанси, деловодство, колцентър, счетоводство и плащания, човешки ресурси, IT поддръжка; 2) AI достъпност – лесни и достъпни инструменти (API-та и библиотеки), чрез които всяка фирма да може да се интегрира с нашите „Core AI оператор“; 3) публично достъпни модули – това включва пускането на една публична система за всеки „Core AI оператор“, както дадохме за пример NOVA Finance под формата на Chatko.bg.
Николай Христов е главен изпълнителен директор на Elfshock. В тази си роля той успешно ръководи компанията, ориентирана към AI иновации и автоматизация. Притежава над 10 години опит в IT индустрията, преминал е през разнообразни роли и проекти.
|
Ключови думи
Elfshock
изкуствен интелект
пазар на труда
бъдещето на работата