Цифровите технологии променят клиентските нагласи

Правилният избор на технологична инфраструктура и партньори е ключов за успешната дигитална трансформация, споделя Александър Станев, главен технически директор „Финансова индустрия“ в „Сирма“

Автор:

Борис Вълчинов

Снимки:

Личен архив

Цифровите технологии променят клиентските нагласи

Цифровите технологии променят клиентските нагласи

Правилният избор на технологична инфраструктура и партньори е ключов за успешната дигитална трансформация, споделя Александър Станев, главен технически директор „Финансова индустрия“ в „Сирма“

Цифровите технологии променят клиентските нагласи
Александър Станев, главен технически директор „Финансова индустрия“ в „Сирма“
quotes

Как развитието на технологиите оказа влияние на финансовия сектор и за какво трябва да са подготвени организациите?

Иновационният бум и ускорената дигитализация създадоха в огромна част от потребителите очаквания за по-бързо въвеждане на все повече и по-иновативни финансови услуги. Клиентското преживяване е нещо, върху което всички се фокусират, но за успешно развитие на дигитален бизнес е от изключително значение и правилният избор на технологична инфраструктура и партньори. Правилният микс определя и ключовите компоненти на успеха като скорост на развитие, от една страна, и оперативната стабилност, от друга. В днешния отворен свят, в който високата скорост, с която клиентите се пренасочват към други конкуренти, има естествен натиск за развитие на дигиталните канали.

„Сирма“ работи с едни от най-големите банкови групи в региона, как печелите доверието им?

„Сирма“ има изключително проактивна роля за ускоряване на цифровата трансформация у нас и се позиционира като утвърден и търсен партньор от финансовия сектор. Няколко са компаниите в холдинговата структура, фокусирани върху финансовата вертикала, всяка от които има дълбоко и всеобхватно разбиране на специфичните предизвикателства и нужди на банките и застрахователния сектор. Специализираните компании в холдинга имат над 20 години опит в имплементирането на основни банкови системи, развитието на омниканално банкиране и дигитални услуги, утвърдени продукти за управление на бек офис операции и регулаторно съответствие. Софтуерните ни и бизнес специалисти съвместно с клиентите участват в създаването на стратегии за внедряването на технологични иновации. Крайната цел е да се осигурят конкурентни предимства на организациите чрез повишена ефективност, намалени разходи и високо ниво на удовлетвореност на техните клиенти.

Каква е средната продължителност на един ваш проект?

Концепцията, че мащабни трансформации се случват успешно в рамките на 2–3 години, остана в миналото. Иновационната трансформация на висока скорост стана императив за всеки бизнес. В „Сирма“ работим упорито за ускоряване на процесите в тази посока. Екипите ни са предпочитан избор поради специализираната експертиза, съвременните технологични решения и надеждна поддръжка, които предоставяме.

АЛЕКСАНДЪР СТАНЕВ е главен технически директор „Финансова индустрия“ в „Сирма Груп“. Има над 20 години опит в сферата на информационните технологии, плащанията, изграждането на комплексни банкови системи, както и е-идентификационни и удостоверителни услуги.