Електронна комуникация от следващо ниво

ABV.bg стартира услуга, която помага на бизнеса да подобри сигурността и информираността на своите клиенти

Снимки:

Красена Ангелова

Електронна комуникация от следващо ниво

Електронна комуникация от следващо ниво

ABV.bg стартира услуга, която помага на бизнеса да подобри сигурността и информираността на своите клиенти

Електронна комуникация от следващо ниво
Тони Енчев, CIO (Chief Informational Officer) на Netinfo
quotes

Господин Енчев, ABV.bg е сред най-разпознаваемите български онлайн услуги. Как успявате да запазите този статус предвид доминацията на големите международни платформи и постоянно променящите се навици на потребителите?

Мисля, че от най-голямо значение е ранният старт на услугата – далечната 1999 г. 26 години се адаптираме към промените и конкуренцията, като винаги сме имали много ясен фокус – българските потребители и техните специфични нужди от лична електронна поща. Като базови параметри ABV.bg винаги е следвала глобалните услуги. Успяхме да доразвием тази база с разбиране и следване на локалните специфики – опростен интерфейс, интегриране на новинарско съдържание, завишени стандарти при възстановяване на достъп, локален customer support и др. В годините сме предлагали множество иновативни поддържащи услуги, като партньорството с ICQ, изпращането на файлове с DOX.bg, публични профили и др. Голяма част от тях вече не са актуални, но личната поща е все така нужна.

Колко са потребителите на ABV.bg?

По вътрешните ни данни ABV.bg обслужва 2,1 млн. активни акаунта. Тук не броим еднократно използвани пощенски кутии или такива, които не се използват активно в рамките на три месеца. Тези данни са много близки до публично достъпните – според „Gemius България“ през 2025 г. средномесечно ABV.bg се използва от 2,01 млн. потребители. Отделно предоставяме публичен достъп до данните на Google Analytics. Те могат да бъдат следени на месечна база на корпоративния ни сайт netinfo.bg. Една от най-важните тенденции в последните 5 години е, че потреблението през мобилното приложение постепенно достигна това през десктоп или браузър – над 1 млн. потребители ползват пощата си по този начин.

За какво използват българите своята лична поща?

Има 4 основни нужди, които ABV.bg адресира – e-commerce, регистрация в други електронни платформи, следене на финансови операции и активи и търсене на нова работа. В последните пет години, най-интензивно е използването на пощата в процеса на електронна търговия – потвърждения на поръчки, абонаменти с промоции, обслужване на връщане и замени. Точно задълбочаването на отношенията между нашите потребители и компаниите с голяма клиентска база стана основа за развитието на най-новата ни услуга – ABV Enterprise.

Разкажете ни повече за нея.

ABV Enterprise посреща специфичните нужди на компаниите, които изпращат редовно и много големи количества e-mail съобщения към техни потребители, регистрирани в ABV.bg. Най-често тези нужди са свързани с повишена сигурност за клиентските профили и скорост или гарантиране на доставката на email съобщенията. През годините отработихме различни сценарии на взаимодействие в борбата с фишинг атаките – от еднозначно идентифициране на изпращача до ранно блокиране на ежедневните фишинг кампании. Тази война с измамите изисква силна директна връзка между нас и компаниите и бързина на реакция.

Доставката на големи обеми имейли също поставя предизвикателства. Тясната връзка с компаниите ни позволява да увеличим лимита на доставени съобщения в час, скоростта на приемане на нови домейни, по-адекватни SPAM филтри и много други. Крайният резултат е подобрена сигурност и информираност на клиентите. ABV Enterprise е оптимизирана за utility компании, банки и финансови институции, електронни магазини, масови електронни услуги и по-специално – за техните IT, Security и Compliance отдели.

Как виждате бъдещето на тази услуга?

За нас това е нов етап в развитието на електронните комуникации в България. В ABV.bg винаги сме се стремили да предоставим равни условия за всички изпращачи – малки и големи, локални и глобални. Enterprise услугата идва да посрещне новите стандарти на сигурност, които компаниите преследват