Иновациите и хората – пътят към устойчив успех

Мария Владова, Market access & PA Head в „Новартис България“, разкрива какво превръща една фармацевтична компания в лидер на пазара и топ работодател за 2025 г.

Автор:

Борис Вълчинов

Иновациите и хората – пътят към устойчив успех

Иновациите и хората – пътят към устойчив успех

Мария Владова, Market access & PA Head в „Новартис България“, разкрива какво превръща една фармацевтична компания в лидер на пазара и топ работодател за 2025 г.

Иновациите и хората – пътят към устойчив успех
quotes

Тази година спечелихте отличието на Top Employer Institute – какво означава това признание за вас и вашия екип?

То е най-вече потвърждение, че сме на прав път в стремежа си да създадем работна среда, в която всеки се чувства ценен и вдъхновен. Във фармацевтичния сектор човешкият капитал е движещата сила зад иновациите и високите стандарти в грижата за пациентите. Изключително горди сме, че сме сертифицирани за трета поредна година от организация с международен авторитет и смятаме, че тази сертификация вдъхновява още повече усилия за непрекъснато развитие.

Как ориентираният към хората подход допринася за цялостния ви успех?

Най-важното е да създам среда, в която всеки колега да се чувства мотивиран, ценен и окуражен да дава най-доброто от себе си. Убедена съм, че когато хората са удовлетворени и щастливи, те стават двигател на иновации, сплотеност и устойчив растеж. „Новартис“ поставя силен акцент върху ESG.

Можете ли да споделите ключови моменти от последния доклад ESG и неговото значение за „Новартис България“?

За нас ESG е дългосрочна стратегическа визия, която прилагаме на практика. В последния ни ESG доклад проличава ангажиментът на „Новартис“ да намали до нула нетните въглеродни емисии до 2040 г. Едно от последните ни постижения в България е новата политика за автомобилния парк, с която подменяме дизеловите и бензиновите автомобили с по-екологични модели. Даваме възможност на служителите ни да се възползват от „зелена“ парична компенсация за лично закупуване или наемане на електромобил.

Можете ли да дадете примери за конкретни програми или инициативи, които въплъщават мисията на „Новартис“ в България и стойността, която носи на обществото?

През последните две години се фокусирахме върху подобряване на здравната култура в обществото чрез мащабни информационни кампании в различни области. Сред най-забележителните са „Времето е живот“ – насочена към рака на млечната жлеза, и „Сърца, които говорят“ – посветена на сърдечносъдовите заболявания. Друг съществен приоритет е стремежът да осигурим по-добър достъп до иновативно лечение за българските пациенти. Благодарение на усилената работа на екипа ни в България и отличното сътрудничество с институциите две от нашите нови молекули достигнаха българския пазар значително по-бързо от обичайното, като дори изпревариха средния европейски темп. Това показва, че когато обединим усилията си, можем да предложим на пациентите най-съвременните терапевтични възможности в максимално кратки срокове.

Какви са стратегическите ви приоритети за „Новартис България“ през следващите години?

Да продължим да развиваме култура, в която хората са водещият фактор – както нашият екип, така и пациентите, и партньорите ни. Стремим се да предвидим бъдещите нужди и да развиваме умения, които ни правят гъвкави и конкурентоспособни. По отношение на ESG фокусът ни остава върху няколко ключови области. Продължаваме да оптимизираме процесите си с цел намаляване на въглеродния отпечатък и ефективно използване на ресурсите.

Прилагаме програми, чрез които осигуряваме по-добър достъп до здравеопазване и повишаваме информираността за социалнозначими заболявания – според доклада ни, през 2023 г. сме достигнали до над 1 милион пациенти в страната. Поддържаме високи стандарти за етика, прозрачност и ефективен контрол. Вярваме, че именно стабилното корпоративно управление е фундаментът, който прави всички тези усилия възможни и устойчиви.