Business Signature

Клиентът винаги е в центъра на това, което правим

Съчетаваме традиционните принципи с модерните технологии в клиентско ориентиран подход, споделят Марин Маринов, изпълнителен директор и председател на УС, и Борис Боев, изпълнителен директор и член на УС на „ЗК България Иншурънс“

Клиентът винаги е в центъра на това, което правим

Съчетаваме традиционните принципи с модерните технологии в клиентско ориентиран подход, споделят Марин Маринов, изпълнителен директор и председател на УС, и Борис Боев, изпълнителен директор и член на УС на „ЗК България Иншурънс“

Клиентът винаги е в центъра на това, което правим
quotes

Кой е обобщеният урок за 20 години „ЗК България Иншурънс“ АД?

Марин Маринов: През последните 20 години се утвърдихме като надежден и иновативен партньор в застрахователната индустрия у нас. В този период секторът претърпя значителни трансформации, водени от технологичния напредък, променящите се потребителски очаквания и все по-засилената регулаторна рамка. Урокът, който научихме, е, че устойчивостта и успехът в застрахователния бизнес се основават на три ключови стълба: силен екип, клиентска насоченост и иновации.

Борис Боев: Клиентът винаги е в центъра на всичко, което правим. През годините се научихме, че очакванията за клиентско преживяване всъщност се формират извън сектора и ако искаме да бъдем актуални, трябва да бъдем готови за промяна в потребителското поведение. Анализирахме нужди и предпочитания на нашите клиенти, създадохме персонализирани застрахователни решения и подобрихме комуникацията чрез различни канали. Горди сме, че компанията изгражда дългосрочни отношения, основаващи се на доверие и лоялност. Конкурентното предимство, което завоювахме на пазара, се базира на способността ни да се съчетават традиционните застрахователни принципи с модерните технологии в клиентско ориентиран подход. Ние сме не само застрахователна компания, но и предвидим и лоялен партньор, на когото може да се разчита.

Към момента кои са ключовите продукти в портфолиото ви?

Борис Боев: Ние сме утвърден лидер в сферата на здравното застраховане, което е основна социална придобивка за служителите в България. От корпоративната застраховка „България Здраве“ се възползват хиляди доволни клиенти годишно. Продуктите в нашето портфолио са създадени в отговор на нуждите на нашите клиенти – както на физическите, така и на юридическите лица. В него са включени имуществена застраховка „България Дом“, автомобилната „Каско на МПС“, застраховки „Злополука“, „Помощ при пътуване“ и още много други, които може да откриете на нашия сайт.

Какво е бъдещето на застрахователните услуги и предстои ли тяхното дигитализиране?

Марин Маринов: Дигитализацията присъства активно в нашата сфера, като бъдещето на застрахователните услуги ще бъде определено от иновациите, технологичния напредък и способността на компаниите да се адаптират към нуждите на съвременния потребител, като му предоставят по-добри, по-удобни и по-сигурни дигитални застрахователни решения. Потребителите вече са все по-спокойни да използват дигитални канали за сключване на застраховки, а това от своя страна спомага за по-прецизна персонализация на предлаганите продукти.

Кои медийни и социални канали използвате, за да достигнете и да отговорите на нуждите на поколението Z?

Борис Боев: Използваме разнообразни медийни и социални канали. Разбираме, че това поколение е изключително активно онлайн и предпочита комуникацията чрез платформи с визуално привлекателни постове и видеосъдържание, адаптирани към техните интереси и нужди, както и чрез дигитализация на процесите ни.

Каква е стратегията на „ЗК България Иншурънс“ АД за развитието на човешкия капитал на дружеството?

Борис Боев: Вярваме, че ангажираните и добре обучени служители са основата на нашия успех и стабилност. Инвестирането в човешкия капитал е от съществено значение за нас, тъй като това води до предоставяне на висококачествени застрахователни услуги и повишаване на клиентската удовлетвореност. В нашата стратегия е заложен подход за привличане и задържане на таланти, гъвкави условия на труд и обучения, като държим изключително на откритата комуникация. По този начин създаваме подкрепяща и динамична работна среда, която стимулира развитието на служителите и им позволява да реализират своя потенциал.

Как интегрирате корпоративната социална отговорност в стратегията си?

Марин Маринов: Корпоративната социална отговорност е стратегически елемент от нашето позициониране като устойчива компания. Вярваме, че устойчивото развитие и социалната ангажираност са от съществено значение за дългосрочен успех и силна синергия между бизнес и общество. Нашият подход в този сегмент включва подкрепа на различни социално отговорни каузи, които са в съответствие с нашите ценности и мисия.

Борис Боев: За подкрепата на определена кауза се допитваме и до нашите служители, защото мнението им е важно за нас. Така през последната една година подкрепихме Дневния център за деца с увреждания „Св. Врач“ и Планинската спасителна служба. Вярваме, че като инвестираме в образование, здравеопазване, социална подкрепа и опазване на околната среда, помагаме за по-устойчиво и проспериращо общество.

Марин Маринов е изпълнителен директор и председател на УС на „ЗК България Иншурънс“. Има 20 години професионален опит, от които над 10 са в областта на застраховането. Заемал е различни ръководни длъжности на нива от ръководител на отдел до изпълнителен директор, а професионалният му път е преминал през „ЗК Уника“ АД, „Алианц България Холдинг“ АД и „ЗК Аксиом“ АД. Завършил е магистратура по финансов мениджмънт от СА „Димитър А. Ценов“ и има бакалавърска степен по специалността „Стопанско управление“ от УНСС.

Борис Боев е изпълнителен директор и член на УС на „ЗК България Иншурънс“. Има 20 години професионален опит в областта на застраховането, като през по-голямата част от тях е заемал различни ръководни длъжности. Бил е управител на „Райфайзен Застрахователен брокер“ ЕООД. Притежава богат опит в сферата на бизнес развитието и управлението на компания, ефективността и автоматизацията на процесите в нея, банковото застраховане и дейността по предлагане и продажби на застрахователни продукти. Магистър е по финанси от УНСС, притежаващ допълнителни квалификации, придобити от обучения, свързани с мениджмънт, лидерство и ефективно управление.