Квантов скок в бъдещето

Конференцията на Diageo с домакин Avendi събра в София над 200 делегати от 30 пазара

Автор:

Ева Христова

Квантов скок в бъдещето

Квантов скок в бъдещето

Конференцията на Diageo с домакин Avendi събра в София над 200 делегати от 30 пазара

Квантов скок в бъдещето
quotes

По-малко, но по-качествено. По-осъзнато потребление с акцент върху преживяването. Иновации, които не просто следват, а изпреварват времето си. Това са водещите тенденции, които оформят новата реалност в индустрията на алкохолните напитки, стана ясно от ROUNDFEST 2025: QUANTUM LEAP, годишната конференция на Diageo, световния лидер в луксозните напитки.

Конференцията се проведе в София с домакин Avendi, част от VM Finance Group, официален представител на марките на Diageo за България и носител на наградата „Партньор на годината“ за Източна Европа за 2024 г. Събитието събра над 200 делегати от над 30 държави – мениджъри, собственици и партньори от Централна и Източна Европа и Азия, глобални мениджъри на Diageo и собственици на марки, част от портфолиото на компанията.

„Дълбоко в културата на VM Finance Group и в частност на Avendi, е заложен духът на предприемaчество, на трансформиращи иновации, които са така важни за променящите се вкусове и навици на потребителите ни в днешни дни, и движат и целия пазар. А Diageo Roundfest беше истински поглед в бъдещето“, каза Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group.

От промяната в потребителското поведение до възхода на изкуствения интелект събитието очерта ключовите фактори с въздействие върху развитие на бизнеса в глобален мащаб през следващите години. „Поведението на потребителите се развива – те ценят удобството и решенията за различни поводи. Ние имаме портфолиото за всеки повод и по отношение на удобството предлагаме на потребителите световни марки в различни размери на опаковките, безалкохолни опции, готови за консумация варианти и много други. Друга важна тенденция е умереността при консумация“, каза Майкъл Холм, главен търговски директор за Европа и управляващ директор за Източна Европа в Diageo.

Новото поколение потребители са по-осъзнати и взискателни към качеството и отговорността на марките. Затова за компаниите от този бизнес е важно да си взаимодействат с местния пазар и с общностите, с които работят и на които продават.

„Снабдяването с местни продукти е още една добра тенденция и ние я подкрепяме. Всички наши съставки идват от местни източници. Имаме и специална програма в тази посока, наречена „Гарнирай с добро“, казва Боб Нолет, директор на Nollet Distillery, производител на Ketel One, партньор на Diageo.

ROUNDFEST 2025: QUANTUM LEAP постави индустрията на следващо ниво – като тематика, изживяване, съдържание и формат. AI водеща на събитието пренесе гостите на планетите на марките на Diageo с помощта на 360-градусова проекция на космически кораб, който пътува през световете на брандовете, активира всички сетива, а марките оживяват чрез светлина, звук и вкус.

Пол Сфирлеа, главен обучител за Източна Европа на Diageo Bar Academy, презентира приложението на AI в бизнеса, подходящо за стратегическо планиране, за развитието на брандовете, както и за създаването на бранд концепции за on-trade канали и специализирани заведения.

Конферентни панели с гост експерти от световна класа, както и Show & Tell сесии с номинираните партньори за наградите на Diageo в категориите: Innovation, Jоhnnie Walker award, On-trade, Spirit of Progress, Luxury, говориха за бъдещето на индустрията и споделиха най-новите тенденции и акценти – иновативни и ефективни подходи за привличане на интереса на клиентите и растежа на бизнеса. Мастъркласове за еволюцията на on-trade тендециите и културата в бранша провокираха участниците да градят стратегии за развитие и адаптация на бизнеса към нуждите на клиентите.

Тиймбилдинг активността за създаване на коктейли чрез изкуствен интелект преплете креативност и намесата на новите технологии в индустрията. Част от програмата беше и The Owners meeting, където на стратегическа среща собствениците на бизнеси, партньори на Diageo, обсъдиха дългосрочните планове за развитие на бизнеса в региона.

Наградите тази година бяха истинско олицетворение на темата на събитието „Квантов скок“ – изработени от ураново стъкло, което се активира от светлина, дело на световноизвестния скулптор Елизар Милев.

От ляво надясно: Майкъл Холм, главен търговски директор за Европа и управляващ директор за Източна Европа в Diageo; кметът на София Васил Терзиев, Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group, и Боб Нолет, директор на Nollet Distillery, производител на бранда Ketel One в съсобственост с Diageo

Гост на това важно за града ни събитие, което го популяризира като дестинация за бизнес, но и с културна стойност, беше и кметът на София Васил Терзиев. 

Александра Мирчева, изпълнителен директор на VM Finance Group: „Дълбоко в културата на VM Finance Group и в частност на Avendi, е заложен духът на предприемачество, на трансформиращи иновации, които са така важни за променящите се вкусове и навици на потребителите ни в днешни дни, и движат и целия пазар. А Diageo Roundfest беше истински поглед в бъдещето. Ето защо за нас е толкова важно да бъдем домакин на този престижен форум, който променя облика на индустрията в региона, и да подкрепяме, и да допринасяме за платформите, които движат бизнеса напред."

Майкъл Холм, главен търговски директор за Европа и управляващ директор за Източна Европа в Diageo: „Наистина е вълнуващо да бъдеш част от бизнеса точно сега, защото има толкова много иновации. Начинът, по който общуваме с потребителите, ще продължи да се променя много бързо. Чрез технологиите, социалните мрежи и други дигитални решения можем да бъдем много по-целенасочени и ефективни в комуникацията си с тях. Нашето портфолио включва изключителни брандове за всеки повод, които помагат на хората да празнуват живота. Нашата цел е да останем свързани с хората, да гарантираме, че продуктите ни са достъпни и запазват истинското си значение в един постоянно променящ се свят.“

Боб Нолет, директор на Nollet Distillery, производител на бранда Ketel One в съсобственост с Diageo: „И в бъдеще ще продължи фокусът върху качеството при потребителите. Хората пият по-малко, но по-качествени неща. Те вече не излизат до толкова късно. Всички мислят повече за здравето си и тренират във фитнеса. Допреди 20 години никой не го правеше, а сега всички ходят на фитнес. Сега хората търсят цялостно преживяване и предпочитат заведенията, където има всичко."

Маркетинговата агенция АТеам, специализирана в ATL, BTL, creative, digital, event management, организира мащабното събитие, като печели проекта след конкурс за провеждане на престижното събитие от Diageo.

Аvendi е част от холдинга на VM Finance Group и е официален представител на марките на Diageo за България вече 24 години. Тя е домакин на срещата благодарение на най-престижната награда на Diageo за Регион Източна Европа „Партньор на годината“, която спечели през 2024-та. Avendi получава тази високо ценена награда на Diageo за трети път сред повече от 30 държави, като за първи път компанията е отличена през 2006 г., а след това и през 2011 г. Тя е водеща компания в маркетинга и дистрибуцията на световни марки вече над 24 години, като тези на Diageo – Johnnie Walker, Tanqueray, Smirnoff, Bailey’s, Don Julio, Ciroc vodka, Ketel One, the Singleton, Gordon’s, Captain Morgan. Част от портфолиото ѝ са също продукти за бебета и деца, хранителни продукти – Chicco, Plasmon, Filippo Berio, Kraft Heinz, Artsana и други. Компанията има и собствен бранд био бебешки храни Bio Nino и интерактивни образователни играчки Thinkle Stars.