Business Signature БРОЙ /// Мениджър 06/2025
На фокус: МСП
Малките и средните предприятия са ключов клиентски сегмент за нас и важен двигател на икономиката, споделя Николай Станчев, председател на УС и главен изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ АД
На фокус: МСП

Малките и средните предприятия са ключов клиентски сегмент за нас и важен двигател на икономиката, споделя Николай Станчев, председател на УС и главен изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ АД


Господин Станчев, какви са приоритетите на „Дженерали“ през 2025 г.?
2025 г. е ключова за нас – година на обединение и нови амбициозни планове. ОЗОФ „Доверие” е вече част от семейството на Generali. С това придобиване удвояваме пазарния си дял и то ни поставя сред лидерите на пазара по здравно застраховане. Преходът към еврото е важна стъпка, която посрещаме с готовност и увереност. В тази динамична среда стартира и новият стратегически план на Група Generali – „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“, с който продължаваме да изграждаме бъдеще, в което иновациите, устойчивостта и човешкото отношение вървят ръка за ръка.
Обновихте продукта си „Бизнес Бенефит“. Какво наложи промените и какви са новите възможности за клиентите ви?
Малките и средните предприятия са ключов клиентски сегмент за нас и важен двигател на икономиката. Нуждата от обновяване на този продукт дойде в резултат на търсенето на по-бързо и гъвкаво обслужване от клиентите. „Бизнес Бенефит“ е насочен към МСП, към еднолични търговци и хора със свободни професии. Обновеният вариант предлага основна имуществена застраховка и възможност за добавяне на допълнителни покрития: прекъсване на дейността, обща гражданска отговорност и злополука. С настоящите промени ние адресираме два ключови проблема – подзастраховането и ниското ниво на застраховане сред тези бизнеси, което може да доведе до големи загуби при инцидент. В новата версия на продукта предлагаме гъвкав избор за компаниите при застрахователни суми до 500 000 евро.
Предстои стартът на инициативата SME EnterPRIZE. Бихте ли ни разказали повече за нея? Как тя може да насърчи устойчивото развитие на компаниите?
SME EnterPRIZE е конкурс на Група Generali, който е насочен към компаниите в сърцето на европейската икономика – малките и средните предприятия. С него целим да отличим устойчивите и иновативните решения, които те развиват. Досега 10 държави, в които Група Generali оперира, участват в инициативата, сред които Италия, Германия, Чехия и Хърватия. Десетте най-добри компании от тях получават ценна възможност да представят дейността си на специално събитие в Брюксел, където да се срещнат с представители на европейските институции и с големи медии. Тази година „Дженерали Застраховане“ ще организира първото издание на SME EnterPRIZE в България. С тази стъпка искаме да подкрепим и да дадем повече видимост на местните малки и средни предприятия, които развиват успешни и устойчиви бизнес модели.
Какъв е примерът на „Дженерали“ в подхода към корпоративната и социалната отговорност?
Вече 5 години активно работим за развитието на инициативата The Human Safety Net на Група Generali в България. Всичките ни усилия са насочени в една посока – да осигуряваме подкрепа на деца и родители в уязвима среда заедно с партньорите ни от фондация „За Нашите Деца“. С екипа на „Дженерали Застраховане“ участваме в доброволчески инициативи и кампании за набиране на дарения, а партньорите ни предоставят ключови социални услуги на семейства.
Само за изминалата година наши служители са посветили над 1800 часа като доброволци и близо 20% от целия ни екип активно се включват в тези дейности. Благодарение на тях през 2024 г. заедно успяхме да подкрепим близо 2500 деца и над 1770 семейства в нужда. Вярвам, че пътят към това да осигурим по-добър живот на следващите поколения е в малките, но важни стъпки, които правим днес.
|
Ключови думи
Дженерали Застраховане
застрахователен сектор
иновации в застраховането