Business Signature БРОЙ /// Мениджър 02/2025
Ново поколение гостоприемство
ICT решенията на А1 се отправят към туристическия бранш. Дестинация: Blue Star Hotel
Ново поколение гостоприемство

ICT решенията на А1 се отправят към туристическия бранш. Дестинация: Blue Star Hotel


Домакинът го няма, но е изцяло на ваше разположение. Така накратко може да бъде описана ролята на технологиите във все по-дигитализиращия се туристически и хотелиерски бранш не само по отношение на големите вериги, но и в сегмента на индивидуалните предприемачески проекти.
Технологиите носят много ползи и улеснения за гостите, но и допринасят за повишаване на успеха на компаниите в бранша. Според оценки на McKinsey туристическите бизнеси, които се обръщат към най-дигиталните възможности, имат потенциала да видят подобрение на приходите до 25%. В доклада си за 2024 г. за тенденциите в индустрията консултантската компания изтъква три ключови констатации за това как играчите в сектора могат да се възползват от нововъзникващите технологии още сега:
Сегментиране. Създаване на хиперспецифични клиентски групи чрез аналитичните функции на технологиите с цел по-добро взаимодействие с клиентите.
Изненада и наслада. Внедряване на дигитални асистенти, които взаимодействат с клиентите по време на техните пътувания, като им предоставят маршрути и препоръки, свързани с техните интереси и нужди.
По-човешко обслужване. Именно интелигентните дигитални инструменти могат да дадат повече време на работещите в туристическия бранш за фокус върху личните взаимодействия с клиентите.
В доклада McKinsey изтъкват и следната еволюция в потребителско отношение: пътуващите поставят преживяванията над материалните неща. Участниците на пазара биха могли да получат по-голяма възвръщаемост вместо от мраморни подове и позлатени вани, от инвестиране в т.нар. култура на съвършенство. Това означава едновременно инвестиции в нови технологии и персонал, които предвиждат нуждите на клиентите, но и надхвърлят очакванията; осигуряват безпроблемно преживяване и създават ценни спомени, но и пазят неприкосновеността на гостите.
Такава е визията на новооткрития в София Blue Star Hotel, който се намира във все по-привлекателната за инвеститорите и бурно развиващата се бивша промишлена зона „Хладилника“. Воден от целта да следва най-високите стандарти в обслужването на клиентите, собственикът Стефан Янев залага на три основни стълба: уютна среда с всички модерни удобства; прецизно подбран екип и най-новите решения в сферата на информационните и комуникационните технологии (ICT), за които мениджмънтът на Blue Star Hotel си партнира с технологичните, продуктовите и търговските екипи на A1.
Направи си сам хотел
Навлизането на Стефан Янев в хотелиерството се корени в неговия дългогодишен опит в строителното предприемачество. „С богата експертиза в този сектор, знаехме, че можем да се справим доста добре в създаването на свой собствен хотел“, казва Янев, който инвестира в имот в бившата промишлена зона още през 2001 г. Трансформацията на района в последните години го превръща в точната локация за Blue Star Hotel, който е насочен предимно към бизнес пътници, отбелязва предприемачът. Добавя, че е пренесъл в проекта си духа от любимите си локации по света.
Визията на Янев за хотелиерството е: „Да покажем, че е възможно да се направи хубаво място, в което, като влезете, да се чувствате като у дома си; да е уютно, чисто, просторно; да получите първокласно, но ненатрапчиво обслужване с безпроблемна комуникация в среда, която защитава личното ви пространство; да не търсите друг хотел, когато отново се налага да отседнете в София, да посрещнете бизнес партньори или да проведете конференция, а да знаете, че това е точното място“.
Технологично напреднало посрещане
Ключов аспект от успеха на хотелиерския проект на Стефан Янев е сътрудничеството с екипите на A1, които участват във внедряването на ICT решенията в Blue Star Hotel на стратегическо и оперативно ниво. Подготвени да работят както с големи корпоративни клиенти, така и със средни и малки бизнеси, екипите на технологичната компания осигуряват цялостно решение за системна интеграция, което гарантира, че всеки аспект от операциите на хотела е взаимосвързан и ефективен.
От видеосигурността, модерните решения за достъп и персонално разработения софтуер за управление на хотела през оборудването в конферентната зала и останалите ключови пространства до създаването на уебсайт и предоставянето на телевизионна и принт услуга – осигуреното от А1 ниво на интеграция не само рационализира операциите, но и подобрява изживяването на гостите.
Чрез автоматизиране на рутинните задачи и централизиране на контрола мениджърите и служителите в хотела могат да се фокусират повече върху персонализираното обслужване – въплъщение на философията на Янев, че комфортът на гостите е от първостепенно значение. ICT оборудването на Blue Star Hotel включва и критично важните решения на А1 за киберсигурност Managed IT Helpdesk, Next Generation Firewall и Cyber Backup, чрез които телекомът гарантира на бизнес партньора си, че системите му и данните на клиентите са защитени от киберзаплахи и атаки.
Хотелът в малкия ви джоб
Според Стефан Янев иновативните технологии са именно за това – да не се налага да се задържа дълго в хотела, който работи като добре смазана машина между дигитални инструменти и отдаден екип. Чрез възможността да следи административните и финансовите операции през телефона си, предприемачът е фокусиран върху голямата картина на бизнеса си, а екипът му – върху надграждането на услугите за гостите. В крайна сметка добрата услуга не е в обещанието, а в оценката на клиента, казва Стефан Янев и допълва: „Това е и пътят, по който вървим с партньорите от А1“.
|
Ключови думи
А1
назаем от блога на А1
технологии
технологични решения
хотелиерство
хотелиерски сектор