Пътят към по-добри публични услуги минава през частния сектор

„Покриваме пълния спектър от IT решения, нужен за начертаването на цялостен план за преход от аналогова към дигитална система“, казва Николай Драгиев, директор на DXC Technology България

Автор:

Борис Вълчинов

Снимки:

личен архив

Пътят към по-добри публични услуги минава през частния сектор

„Покриваме пълния спектър от IT решения, нужен за начертаването на цялостен план за преход от аналогова към дигитална система“, казва Николай Драгиев, директор на DXC Technology България

Пътят към по-добри публични услуги минава през частния сектор
Николай Драгиев, директор на DXC Technology България
quotes

DXC Technology е лидер в класацията ни за най-голяма аутсорсинг компания в България, какви ползи и възможности отваря това?

Всъщност DXC е компания, която трудно може да се отнесе само към една секторна класация. Ние сме един от най-големите глобални доставчици на IT услуги. Изграждаме и поддържаме системи от всякакъв характер, имаме собствени продукти и решения в сферата на технологиите, с които трансформираме бизнеси и правителства в целия свят. В България сме най-големият работодател в сфера с висока добавена стойност, каквато са IT услугите. Самият ни мащаб ни превръща в структуроопределящ фактор за развитието на индустрията в страната.

Държавата ни е стратегическа локация за DXC, като от тук се доставят глобално услуги от цялото IT портфолио на компанията, а специалистите ни са на световно ниво. Когато имате няколко хиляди експерти с опит в дигитализирането на глобални брандове и правителства, които едновременно с това са и потребители на публични услуги в страната си, това е безценен човешки ресурс, съчетаващ способности и силна лична мотивация за принос в модернизацията и подобряване на качеството на услугите, които получават те и близките им.

Колко голяма е разликата в отговорността между това да предоставяте услуги на частни клиенти и на правителства?

Разлики има, но не и по отношение на отговорността. Трудно бихте открили където и да е лого на фирма, с която DXC да не работи. Някои от най-големите световни брандове ни се доверяват да планираме и да водим дигиталната им трансформация. Давам пример с „Манчестър Юнайтед“ – един от най-популярните отбори в света с 1.1 милиарда фенове и последователи. Клубът сключи стратегическо партньорство с DXC, за да водим дигиталната им трансформация. Това включва разработката и поддържането на каналите, които свързват феновете им по цял свят, като уеб страници и медийните им платформи.

От началото на това партньорство миналата година вече виждаме растеж от 78% в броя потребители на мобилното им приложение, както и 61% нарастване в посещенията. Добавената стойност от такива партньорства не се изчерпва с подобренията в технологичния отпечатък. Чрез интеграцията и анализа на събираните данни успяваме да идентифицираме ценни трендове и модели, които подпомагат клуба във взимането на стратегически бизнес решения по бърз и добре информиран начин. Друг пример е работата на DXC с най-големите автомобилни концерни в света. Нашите платформи за събиране и анализ на данни са в основата на разработката на проектите им за автономни автомобили. Говорим за тотална революция в концепцията за мобилност и придвижване. Така че отговорността не ни е чужда и не ни плаши.

Публичните институции работят с лични данни и чувствителна информация. Вкарването на допълнителни участници в управлението им не повишава ли риска от пробиви в сигурността?

Частният IT сектор от години участва активно в дигитализирането на публичните услуги. Самите ние го правим от десетилетия. Помогнахме на правителството на област Фландрия в Белгия да изгради платформи за подобряване на събираемостта на данъците. Изработваме електронни идентификационни лични карти за гражданите на Словакия, чрез които да се удостоверяват и да получават достъп до публични услуги и информация. Изградихме интегрирана дигитална система за регистрация на автомобили в Италия. Помагаме на Брюксел да се бори с мръсния въздух чрез платформа за контрол и следене на автомобилния трафик в центъра. Това е само малка част от примерите за работа, която вършим от години в публичния сектор. Киберсигурността е основен приоритет, интегриран във всеки аспект и проявление на IT услугите, които предоставяме. Неслучайно центровете ни за услуги, включително и в България, имат всички необходими международни стандарти и сертификати за работа с данни от всякакъв характер.

Дигитализацията на публичния сектор е нещо, за което говорим от много години. Какво според Вас е основното предизвикателство пред напредъка му?

Предизвикателствата не са малко. Едно от основните обаче е т.нар. работа на парче. Трябва да се разбере, че дигитализирането не е една или друга услуга и затова не може и не бива да се извършва в изолация. Системите са свързани, боравят с много общи данни и е нужен холистичен подход, който да начертае цялостна дигитална карта. В DXC правим именно това за нашите клиенти. Покриваме пълния спектър от IT услуги, нужен за начертаването на цялостен план за преход от аналогова към дигитална система. Знаем как се прави и имаме дългогодишен опит и около 6000 клиенти в световен мащаб, които са доказателство за това.

Николай Драгиев е един от директорите на DXC Technology за България и ръководител на Modern Workplace Services звеното на компанията за Източна Европа. Той е експерт с повече от 20 години опит в IT индустрията, 10 от които на ръководни позиции.

DXC Technology е американска компания с повече от 130 хиляди служители, предоставяща IT услуги на повече от 6 хиляди клиенти от цял свят. Нейни клиенти са почти половината от Fortune 500 компании, а самата тя също е в тази престижна класация. В България фирмата e най-големият IT Outsourcing работодател. Заедно с дъщерното дружество Luxoft и партньорските организации служителите ѝ наброяват близо 5000 души.