Профилактиката като суперсила

Медицината напредва непрестанно и ключът към това да се възползваме от нейното развитие е да бъдем отговорни и към самите себе си, вярва Живка Кънделова, мениджър маркетинг и връзки с обществеността в „Аджибадем Сити Клиник“

Автор:

Борис Вълчинов

Снимки:

Юлиян Донов

Профилактиката като суперсила

Профилактиката като суперсила

Медицината напредва непрестанно и ключът към това да се възползваме от нейното развитие е да бъдем отговорни и към самите себе си, вярва Живка Кънделова, мениджър маркетинг и връзки с обществеността в „Аджибадем Сити Клиник“

Профилактиката като суперсила
Живка
quotes

Превенцията е най-доброто лечение и все пак у нас едва една трета от хората извършват годишни профилактични прегледи. Бихте ли ни разказали как „Аджибадем Сити Клиник“ провокира повече активност и улеснява пациентите?

Превенцията, или за да бъда по-точна – профилактиката, е възможност за прилагане на най-доброто лечение. Тя дава шанс на напредъка на медицината да използва най-силните и правилни „оръжия“ срещу тежките социалнозначими заболявания, като ги открива навреме и позволява те да бъдат лекувани. „Аджибадем Сити Клиник“ полага големи усилия в сектора профилактика. Регулярно правим широкообхватни информационни кампании с едни от доказалите се в различни сфери на медицината специалисти. Стараем се да насочим вниманието на обществото към най-важните профилактични изследвания и да покажем на хората какво е необходимо да правят за своето здраве. Най-значимият ни проект в тази посока е създаването и осъществяването на Центрове за профилактика, налични във всичките ни лечебни заведения. Радва ни фактът, че започваме да отчитаме ефект от работата ни и хората, особено младата част от обществото, са все по-инициативни към здравето си и провеждането на профилактични прегледи.

Как са подбрани прегледите и изследванията, които са включени във вашите пакети? Достатъчни ли са те, за да сме спокойни, че сме се погрижили за здравето си?

Нашите пакети са изготвени от мултидисциплинарните медицински екипи, които работят в лечебните заведения от групата на „Аджибадем Сити Клиник“. В тях са включени най-важните прегледи и изследвания, на база на които да може да се направи обща оценка за здравния статус на всеки човек, който ги е преминал. Те са разпределени спрямо възрастта, защото голяма част от заболяванията се проявяват в конкретна възраст. Бих казала, че пакетите са изключително добре разработени, така че да осигурят спокойствие на пациентите. Важно обаче е да се спазват и препоръките от лекарите и редовно да преминаваме през профилактични прегледи и изследвания. Всеки специалист дава насока след колко време е необходимо да се извърши повторно изследване или да се направи консултация. Основният принцип в нашите лечебни заведения е индивидуалният подход към всеки пациент и ситуациите и препоръките са различни.

Как да изберем най-подходящия за нас пакет и колко често препоръчвате да правим скрининг на здравния си статус?

Това е въпрос, на който не може да се даде еднозначен отговор. Постарали сме се да разделим пакетите на основен, разширен и такъв за мъже и жени под и над 40 години. Причината е, че подходящата профилактика е различна спрямо възрастта на хората. Скринингът за различни заболявания има конкретни периоди, през които трябва да се извършва. Има голямо значение дали даден човек е с фамилна обремененост, дали е предразположен към конкретно заболяване. Разбира се, разширените пакети са най-подробни и са най-подходящи за хора над 40 години.

Как комуникирате темата за превантивната грижа сред обществото, така че да не се всява страх, а да се повишава знанието за важността на редовната профилактика?

Самосъзнанието на нашето общество все още не е настроено към профилактика и голяма част от хората избягват прегледи, ако няма налична симптоматика. Нещото, което се стараем да обясним, е, че голяма част от най-тежките заболявания проявяват симптоматика, когато вече е късно. Да успееш балансираш вярната и точна информация, без да плашиш хората, е изключително трудно. За нас е важно хората да знаят, че много от „страшните“ заболявания вече са лечими, но има едно много, много важно условие – да са диагностицирани навреме. Стараем се по-скоро да отправяме послания през положителното, през напредъка на медицината, през истории на хора с ранно открити заболявания, които днес водят нормален живот. Вярваме, че е важно да ги показваме и разказваме, за да се знае, че медицината напредва непрестанно и ключът към това да се възползваме от нейното развитие е да бъдем отговорни и към самите себе си. Ранната диагностика е до голяма степен в нашите ръце, след това в тези на добрите, опитни и с експертиза специалисти, с част от които имам честта да работя в „Аджибадем Сити Клиник“. Вярвам, че най-смислената и стойностна инвестиция е тази в собственото ни здраве.

Медицината е сфера, която непрестанно се развива. Променя ли се успоредно с нея и маркетингът, който обслужва целите ѝ? В какви посоки?

Маркетингът в здравния сектор е изключително специфичен. Има огромна разлика, когато говорим за здравето на един човек, стойността е твърде голяма. Много е важно да не преминаваш границите, а понякога те са много. Промените са непрестанни и интензивни, защото ние се съобразяваме не само с развитието на сферата, в която сме специалисти, но и в динамиката на медицинската сфера. Те са част от нашата работа. Всяка специалност изисква различен подход, всеки метод, всяка иновация, всяка дейност, която се извършва в лечебните ни заведения. В тази лавина от данни ние се стараем непрестанно да предоставяме важна и значима информация по възможно най-атрактивния и достъпен за хората начин.

Живка Кънделова е с дългогодишен опит в сферата на маркетинга, като през годините разработва и прилага успешни маркетинг стратегии за популярни брандове в бързооборотния и автомобилния сектор. На позицията мениджър маркетинг и връзки с обществеността в „Аджибадем Сити Клиник“ отговаря за дългосрочната маркетинг стратегия за развитие на компанията, като управлява корпоративния брандинг план и ръководи ефективното прилагане на маркетинговия и комуникационния микс на групата.