Разширяваме портфолиото си и развиваме собствени брандове

Avendi поднови успешното си сътрудничество с Tabasco, Plasmon и Chicco с нови дългосрочни договори

Автор:

Ева Христова

Снимки:

Avendi

Разширяваме портфолиото си и развиваме собствени брандове

Avendi поднови успешното си сътрудничество с Tabasco, Plasmon и Chicco с нови дългосрочни договори

Разширяваме портфолиото си и развиваме собствени брандове
quotes

За това как Avendi привлича световни производители в портфолиото си в сферата на храните, подправките и бебешките продукти, разговаряме с Филип Пиралков, търговски директор, дивизия „Храни“ на Avendi.

Какви са новостите при вас?

Като универсален дистрибутор Avendi е силна в представянето на различни марки вина, бири, води, енергийни и алкохолни напитки, но не само – ние имаме сериозни позиции на пазара в дистрибуцията на храни, подправки и бебешки продукти. Горди сме, че все по-често можем да споделяме новини в областта на храните и бебешките изделия. Отскоро част от портфолиото ни със световни брандове, които представяме на нашия пазар, е Kamis. Марката за подправки е част от McCоrmicк, най-големия производител и лидер в света в областта на подправките и смесите за подправки с годишни продажби от 6,35 млрд. долара. През 2023 г. за седми път компанията заема първо място в категорията „Компании от хранителния сектор“*.

От традиционните чубрица и червен пипер през краля в подправките – черния пипер, до екзотичните куркума и канелена пръчица или готовите микс решения – продуктите са с безупречни опаковки, които гарантират запазване на вкуса и аромата. Вярваме, че фактът, че толкова голям световен бранд ни се доверява, се дължи на успешните партньорства, които вече сме изградили с брандове като Plasmon и Chicco и дългосрочното ни партньорство с Tabasco.

Свидетелство за това са и наскоро подновените ни дългосрочни договорености с всички тях. В направление „Храни“ компанията ни е представител на някои от марките си повече от 15 години, но вече може да се похвалим и с по-дългосрочни договори, които са доказателство за устойчивостта на партньорството и довереното отношение на собствениците на марките към нас. 2024 г. стартира изключително успешно за дивизия „Храни“ в Avendi с новото дългосрочно партньорство с основните ни доставчици, като Kraft Heinz, един от топ пет производители на бързооборотни продукти в света. От тях ние представяме на българския пазар марката им за бебета Plasmon.

Препотвърдихме удовлетворението си от дългосрочното съвместно партньорство и с лидера в света на грижата за бебето, компанията Artsana, с най-известния им бранд Chicco, която е на повече от 60 години, както и със световноизвестния американски бранд Tabasco.

Какви са целите, които двете страни си поставяте с новите договори?

Портфолиото ни с продукти за бебета винаги е било приоритет за Avendi и ние като пазарен лидер в този специфичен канал на дистрибуция повече от 20 години налагаме и развиваме успешно различни марки храни и нехранителни продукти за бебета и деца. Новите ни ангажименти дават солидна основа за развитието на дългосрочни взаимоотношения с марките на българския пазар и представянето им по очаквано най-добрия начин.

А вече добре разработените ни канали за дистрибуция включват специализирани магазини за бебета, за играчки, аптеки, педиатрични болници, както и обектите на големите търговски вериги. Нашият търговски екип се грижи за дистрибуцията не само на горната категория, но и в категорията основни храни, където традиционно представляваме продукти, произведени в Средиземноморието, които пренасят богатите традиции и култура, но най-вече и здравословните тенденции в храненето на този регион. Наши партньори като зехтините Bоrges, здравословните био мюсли продукти на Bio-Familia успешно се налагат в търговската мрежа и се развиват в България повече от 15 години.

Като водещ универсален дистрибутор на българския пазар Аvendi има развита дистрибуторска мрежа в цялата страна и директно национално покритие с дълбоко проникване благодарение на собствени складови бази и разработената верига на доставки, в това число и охладени доставки с транспорт под темпериран контрол. С помощта на мотивирания ни търговски екип, на опита и компетенциите им притежаваме и нужната експертиза да активираме брандовете в магазинната мрежа по най-правилния начин.

А с подкрепата на маркетинг екипите ни съумяваме да изграждаме изцяло непознатите за българския пазар брандове, бранд идентичността им и лоялността на клиентите към тях и да създаваме атрактивни активации в точката на продажба за още по-ефективна връзка с потребителите. Смятаме, че успяваме по най-подходящия за бранда начин да позиционираме както хранителните продукти, така и брандовете за бебета и деца в подходящи тематични събития. Пример за това е последното участие на Tabasco в международното състезание по пица Inter Food & Drink в София, където в журито имаше големи международни имена, майстори на пица та, а една от тайните съставки в конкурса, разбира се, беше Tabasco.

Съвкупността от тези фактори води до установяването на дългосрочни взаимоотношения с партньорите ни и говори за доверието, което те ни гласуват, а потвърждение за това виждаме в подновяването на партньорствата ни с тях.

А какви са планове ви за развитие в бъдеще?

Стараем се, освен да затвърждаваме позициите си с настоящите ни партньори, да разширяваме портфолиото си, но и да развиваме собствени брандове. Още една новина за потребителите е, че наскоро Avendi стартира продажбите и дистрибуцията на свой собствен бранд за бебешка храна в дивизия „Храни“ с марката BioNino. Първият продукт, вече в продажба на пазара, е трапезната вода за бебета и деца, подходяща от 0+ месеца, а от август към асортимента на марката добавихме и храна за бебета. Тази крачка е отражение на дългосрочните ни амбиции за развитие в двете посоки – бебешко и детско портфолио и висококачествени и премуим здравословни храни.

Избрахме 100% натурални био суровини със стриктно контролирано производство, които да бъдат вложени в BioNino, и да полагаме специални грижи за здравето на децата ни. Ето защо с този нов бранд целта ни е да дадем на родителите възможно най-високо качество на достъпна за всяка майка цена. Това обаче не е първият собствен бранд за бебета и деца на Avendi. Компанията е позната и като дългогодишен производител на образователната серия Thinkle Stars, която насърчава продължителното внимание и фокуса на децата. Те усвояват различни умения чрез игра, като развиват фината моторика, социалните умения, когнитивното, логическото и креативното мислене.

Как Avendi e припозната като надежден стратегически партньор и печели доверието на Tabasco?

От 2006 г. още с откриването на дивизия „Храни“ Аvendi, вече доказала се като професионална компания, привлича световни марки, лидери в сегмента си, от цял свят. През изминалите години с опита и натрупаната експертиза по изграждане и развитие на марките успяваме да развием брандове, които заемат първи позиции в категориите си или в съответния ценови сегмент. А с фокуса върху специализираните търговски звена към всеки от каналите съумяваме да се наложим като предпочитан парньор за клиентите в различни канали на дистрибуция – от „Модерна търговия“, през „Специализирани магазини“ до традиционните магазини за бебешки стоки и книжарниците.

Пример в това отношение е вече 18-годишното ексклузивно партньорство в България на Avendi с най-познатия сос в света – Tabasco, който има най-много последователи сред аудиторията от поколение Z и изненадва с разгарящи страстта към вкусната храна рецепти и присъствие в парещи сетивата коктейли. С разрастване на бизнеса в търговски обекти, хотели, ресторанти и кафенета успехите на дивизия „Храни“ на Avendi са припознати от собственика на марката и се преминава към директен модел на партньорство. Наскоро на българския пазар бяха лансирани нови вкусове в модерни squeeze бутилки, удобни за изстискване – Sriracha и Sweet & Spicy. А 2025 г. очакваме да бъде още по-обещаваща със специални предложения за нови сосове, присъствие на пазара и сред кетъринг компании в страната.

С какви продукти за бебета и деца в портфолиото на Avendi „Храни“ стартирате и как се разширяват те през годините?

Вече 20 години Avendi развива световни марки за детски храни на българския пазар, като притежава доказан опит в областта – свидетелство, за което са отличията и наградите, присъдени през годините. Развитието на Аvendi с продукти на Plasmon например започва с емблематичната бишкота, която всяко бебе е опитало. Тя влиза в менюто на бебетата от 4-месечна възраст и ги съпътства, докато растат. Аvendi успява да наложи и готови храни под формата на „месни заготовки“. Майките ги предпочитат заради високото ниво на протеин. Последната добавена в асортимента категория са снаксове само с пет съставки, без сол и оцветители, практичните „миксирани менюта“ и био серия, която отговаря на търсенето на гарантирано и безопасно хранене.

Chicco е марка, представена на българския пазар повече от 20 години. Партньорството ù с Avendi започва през 2017-а. Днес неонатолози и педиатри в болници в страната работят с уникалните шишета Natural Feeling, които превентират появата на колики, а козметиката на бебетата в болнична среда е Baby Moments. Акушери и специалисти по детско хранене и сън предават посланието на марката и споделят опита си с бъдещи и настоящи родители в училищата на „Мама”, „Бебе” и „Кенгуру“. Безспорна иновация в портфолиото на Chicco е и шишето Perfect 5, което гарантирано намалява бебешките колики, доказано с клинични изследвания, проведени в Италия. През 2024 г. лансирахме 60 нови продукта с богато разнообразие във всички категории, основно в детските колички и столчетата за кола, изцяло съобразени с новите ЕС стандарти за безопасност.

* В общата класация на най-устойчивите компании, проведена от Corporate Knights