Развитие с визия

„EOS Груп“ отбелязва 50 години лидерско присъствие на пазара, маркирано от растящи печалби, инвестиции и нови бизнес линии

Автор:

Алек Вучков

Снимки:

EOS

Развитие с визия

„EOS Груп“ отбелязва 50 години лидерско присъствие на пазара, маркирано от растящи печалби, инвестиции и нови бизнес линии

Развитие с визия
Рени Миткова управител на EOS в България и председател на Асоциацията за управление на вземания
quotes

Вече 50 години „EOS Груп“, една от водещите световни компании за финансови услуги, предоставя своята експертиза по управление и изкупуване на вземания и подкрепя икономическата стабилност чрез иновативни, персонализирани и базирани на технологии решения. Заедно с доверените си партньори и над 20 дъщерни дружества EOS предлага услуги по събиране на вземания в над 180 държави. „Пътят беше дълъг – от събиране на вземания до изкупуване на портфейли и мостово финансиране към момента. Вярването, че трябва да надскочим себе си след всеки нов успех, винаги ни е движило напред. Оставаме лидер в България въпреки промените в нашия сектор“, споделя Рени Миткова, управител на EOS за България.

Марвин Рамке, главен изпълнителен директор на „EOS Груп“ и председател на УС

Стабилност и успехи в несигурни времена

На групово ниво за последните две финансови години EOS отбелязва сериозен растеж, като основен фактор е значителното увеличение в обема на инвестициите, който нараства до близо 2 млрд. евро общо както в обезпечени, така и в необезпечени вземания. Резултатът е впечатляващ на фона на международната политическа и макроикономическа ситуация и поредното свидетелство за ангажираността и устойчивостта на компанията.

Развитие с визия

Секторът за управление на вземания се развива и услугите на „EOS Груп“ посрещат динамиката на пазара. Стартирайки от малък вътрешен отдел по събиране на вземания на Otto Group преди 50 години, днес EOS заема водещи позиции по печалба в портфолиото на компанията майка. Портфейлът от необслужвани кредити е много широк, включва обезпечени и необезпечени вземания, както и недвижими имоти в над 20 държави. Това осигурява стабилност на групата, пазарно предимство и лидерска позиция в сектора. Сред новите услуги е и въвеждането на мостовото финансиране – един от пионерите в предлагането му е именно ЕОS в България. Чрез тази услуга се помага на компании от различни индустрии да си осигурят бързи и ефективни възможности за финансиране. С новата си услуга в България компанията вече има реализирани сделки на стойност 15 млн. евро при постоянно растящ интерес.

Устойчив бизнес с кауза

„EOS Груп“ подкрепя финансовото образование с редица дейности като фондацията Finlit. Тя е създадена по идея на служители на компанията, които искат да изградят добри финансови навици сред младите хора и да ги научат да боравят умело с парите. Чрез образователната си инициатива ManoMoneta на групово ниво фондацията вече успява да подобри финансовите умения на над 100 хил. деца на възраст между 9 и 13 години. В България инициативата стартира тази пролет, като за по-малко от 2 месеца EOS обучи над 1000 деца. Участват близо 40 доброволци от компанията, които посещават училища в цялата страна. Българското дружество има и други дейности в подкрепа на каузата за повишаване на финансовата грамотност. Управителят на EOS в България Рени Миткова вече втора година води популярния тематичен подкаст „Джобните“, поддържа рубрики в редица медии и изнася тематични лекции. Заедно с Асоциацията за управление на вземания тя от години активно работи за проекта „Мисия Платено“, чиято основна цел е да интегрира ранното финансово обучение в училищните програми.

В авангарда на дигитализацията

Екипът на EOS в България стои в основата на „дигиталната революция“ в групата, като сред двигателите ѝ е Добрин Миревски, директор дигитализация в EOS в България. В групата са внедрени и се използват повече от 90 т.нар. РАП решения („роботизирана автоматизация на процесите“). Това са софтуерни роботи, обучени да поемат бизнес процеси и да изпълняват дигитализирани задачи, подобно на изкуствен интелект. EOS в България разполага със специализиран отдел, който обслужва групата, както и външни клиенти. Технологията не само освобождава служителите от необходимостта да вършат еднообразна работа, но и подобрява ефективността и качеството на дейностите по управление на вземанията на дружеството в световен мащаб и е впечатляващо доказателство за дигиталното ѝ предимство.

22 години EOS в България:

• Над 4 млрд. лв., събрани за клиенти и върнати в икономиката;

• Контакт с близо 3 млн. души;

• Изпратени над 10 млн. писма;

• Изпратени над 25 млн. есемеси;

• Проведени над 64 млн. разговора.