Business Signature
Синергия между традицията и модерното
Изкуственият интелект е важен, но традиционните медии остават незаменими, казва Господин Йовчев, главен оперативен директор, bTV Media Group
Синергия между традицията и модерното
Изкуственият интелект е важен, но традиционните медии остават незаменими, казва Господин Йовчев, главен оперативен директор, bTV Media Group
През тази година bTV и bTV Новините отбелязват 25-години. Как се промени ролята на медията през годините?
25 години са много, но и малко, когато говорим за медия, призвана по дефиниция да следва пулса на обществото. Гордея се, че bTV направи истинска разлика и промени медийния пазар, следвайки световните тенденции за модерно и качествено съдържание, но и собствения си порив да променя средата. Оценка за ролята на bTV идва от нашата аудитория и аз вярвам, че тя е налице. Ние сме част от ежедневието на хората, от техните вечери, празници и семейна среда.
Ние сме основен източник за достоверна информация за света около нас. bTV остава „вдъхновител“ за положителни промени чрез корпоративната си социална отговорност и кампании като „Да изчистим България заедно“. С ясното съзнание за тази мисия ние създаваме и подкрепяме нови каузи и инициативи под шапката на „Добрият пример“, както и си партнираме с различни организации като УНИЦЕФ и Българския Червен кръст. Виждаме като социален феномен, че все повече хора се информират от непроверени източници и попадат под различни влияния.
Затова ролята на традиционните медии е жизненоважна – да запазим информационната хигиена, единния обществен глас и правилната посока на обществено развитие. Призвани сме да защитаваме проверените факти, достоверността, основани на обективност, плурализъм, професионализъм и етика.
Поздравявам колегите от bTV Новините за 25-годишнината – те продължават да бъдат символ на качествена журналистика. Гледайки напред, изкуственият интелект ще променя начините, по които се създава съдържание. Вярвам, че това е важна тема в обществения дебат, но доверието и ролята на традиционните медии ще бъдат незаменими. През лятото представихте нова имиджова кампания и освежихте графичната опаковка.
Какви послания искате да предадете чрез обновената визия на bTV?
Новата опаковка е своеобразен подарък за нашата аудитория и отразява философията на bTV за синергия между традицията и модерното. Показахме, че можем да бъдем свежи, различни, забавни и модерни. Можем да останем млади, въпреки че 25 години за една медия означават опит и традиции и много повече, отколкото 25 години означават за човек. Компании с дългогодишно присъствие развиват рефлекси, от които е трудно да се освободят, но това не важи за медийния бизнес.
Ние се развиваме заедно с обществото и неговите процеси, следваме технологичните промени и информационното развитие. Амалгамата от тези фактори определя автентичността на медийната среда. Нашата имиджова кампания беше пример за това как медия, която е добре позната на пазара, може да изненада аудиторията с доза свежест, без да променя изцяло ДНК-то на своите послания.
Как се балансира между целите и обществената отговорност на една медия?
В медийната индустрия не следва да се търси баланс между цели и обществена отговорност. Ролята на медиите е да служат на обществото чрез новини, публицистика или развлекателно съдържание. Медийният продукт е специфичен и не може да бъде подчинен на бизнес цели. Напротив, бизнес целите следват от създаването на най-добрия медиен продукт.
Нашите рекламодатели ни се доверяват, защото виждат какво правим за аудиторията. Това е правилният модел – качественият медиен продукт да създава атрактивна среда, която привлича рекламен интерес и партньорства. Затова основната цел на медията винаги трябва да бъде обществената отговорност.
Наскоро обявихте технологични подобрения в catch-up платформата bTV Plus и стрийминг услугата VOYO. Какви са следващите ви стъпки?
Ние отдавна сме компания, която разпознава дигиталното развитие. bTV цели да бъде one stop shop за потребителите на всички платформи, предлагайки качествено съдържание с развлекателна или публицистична насоченост. Стремим се да сме достъпни навсякъде, по всяко време и чрез всички устройства, платено или безплатно. Направихме значителни подобрения в bTV Plus и създадохме нови приложения. Ребрандирахме технологичната платформа на VOYO, за да посрещнем по-добре очакванията на потребителите и конкурентната среда. Продължаваме да развиваме нашите уебсайтове с повече функционалности.
bTV Новините имат утвърдено присъствие в социалните мрежи за по-младата аудитория (TikTok, Instagram, Viber). Резултатите показват ангажираност и нарастващ брой потребители. Продължаваме да работим за подобряване на персонализацията и взаимодействието с потребителите чрез ново оригинално съдържание и неговата интеграция в нашите платформи.
Как протичат процесите на стратегическото планиране и вземане на решения при внедряване на иновации и развиване на марката bTV?
Процесът на вземане на стратегически решения се основава на екипната работа и силата на различните гледни точки. Обсъждаме, понякога спорим, но винаги сме водени от обща цел: да останем релевантни и съвременни, да бъдем първият избор на зрителите. Факторите, които съобразяваме, са различни. Сред основните са устойчивото развитие, обновяването на съдържанието, внедряването на съвременни технологии и похвати, разнообразно и премиално жанрово съдържание.
Гордеем се, че нашите решения се основават на задълбочен анализ и на постоянен диалог с аудиторията. Често се допитваме до общественото мнение и поддържаме активна връзка със зрителите и потребителите (Kazva. bg, бел. ред.). Внимателно следим маркетинговите индикатори, които показват как се развива нашият бранд и как е възприеман от българското общество. bTV остава една от най-силните търговски марки в страната, символ на качествено съдържание и непрекъснато развитие.
Какви са големите предизвикателства пред лидерството в медийния сектор днес?
Един от основните въпроси е как да се запази и укрепи връзката с аудиторията в среда, в която навиците на потребление се променят постоянно. Лидерите трябва да балансират между иновативност и доверие, да адаптират бизнес моделите към дигиталната реалност и да насърчават култура на гъвкавост и учене. Предизвикателството е, че има много неизвестни и все още малко натрупан опит, но успехът изисква смелост, визия и готовност за постоянна промяна.
Кое лично ви вдъхновява в работата? Има ли момент, който бихте определили като ключов за вашето лидерско развитие?
Моето вдъхновение са хората, с които работя. Те са в сърцето на всяка организация. Бизнесът не се измерва в активи, сгради, софтуер или хардуер. Бизнесът са хората, които споделят обща посока и цели, ценности, вяра. Когато пристигам на работа, знам, че ще срещна именно това вдъхновение. То ме стимулира да се развивам и едновременно с това да продължавам да вървя заедно с нашите екипи напред. Вярвам силно, че оценката за развитието идва отвън – от хората, с които си работил, и от резултатите, които си постигнал с тях. За мен една от най-важните предпоставки за личностно изграждане е образованието – способността да учиш през целия си живот, да улавяш най-доброто от хората около теб, да умееш да слушаш и да умееш да даваш. А това, което най-силно е формирало моето израстване като ръководител, са кризисните ситуации. Те ме научиха на устойчивост и ме сплотиха още повече с колегите.
Къде искате да видите bTV след още 5 или 10 години?
Извън клишето или в клишето – искам bTV след 5, 10 години и повече да продължава да бъде отговорна, близо до хората, приятел на аудиторията и част от семейството на българина.
|
Ключови думи
bTV
медия
аудитория
журналистика
обществена отговорност
иновации
дигитализация
съдържание
лидерство
доверие