Business Signature СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024
Успехът в бизнеса означава грижа за новите поколения
ЕОС в България застава зад каузата за ранната финансова грамотност с различни инициативи
Успехът в бизнеса означава грижа за новите поколения
ЕОС в България застава зад каузата за ранната финансова грамотност с различни инициативи
Един бизнес е толкова успешен, колкото са хората, които работят за него и за които работи той. За една от водещите международни компании за финансови услуги – EOS Груп – това означава освен предоставяне на експертиза по събиране на дългове на клиенти на три континента, изкупуване на вземания в качеството на финансов инвеститор и подкрепа на икономическата стабилност – също и инвестиция в инициативи за повишаване на ранната финансова грамотност.
Темата е особено актуална в светлината на последните данни на компанията, които показват, че най-бързо нарастващата възрастова група на задлъжнели лица у нас е на младежите под 25 години, която се увеличава три пъти спрямо 2021 г. Те задлъжняват най-вече заради покупка на мобилен телефон, спортни стоки или друг вид техника, основно стоки в луксозния сегмент.
„Става дума не за липса на средства, а на умения да управляват парите си. Виждаме как ниското ниво на финансова грамотност при младите хора ги превръща в длъжници на една съвсем ранна възраст и това е стряскаща тенденция“, коментира Рени Миткова, управител на ЕОС в България, основател и член на борда на Асоциацията за управление на вземания. „Наблюденията ни на групово ниво показват, че темата за финансовата грамотност и ранното обучение на децата с цел изграждане на добри финансови навици и предотвратяване на задлъжнялостта е особено актуална днес в Европа и е на радара като приоритет и за новата Европейска комисия“, споделя тя.
От 2019 г. EOS Груп подкрепя финансовото образование в редица европейски държави чрез фондацията Finlit. Тя е създадена заедно със служители на групата и целта ѝ е да изгради умения у младите хора да боравят с пари. Чрез своята образователна инициатива „ManoMoneta“ на групово ниво фондацията вече е успяла да подобри финансовите умения на над 100 000 деца на възраст между 9 и 13 години в около 1400 училища. ЕОС в България се присъединява към инициативата „ManoMoneta“ в началото на 2024 г. и за по-малко от 2 месеца успява да обучи близо 1000 деца в страната. На локално ниво участват 40 доброволци от компанията, които посещават училищата в цяла България при голям интерес.
„Вярвам, че тази инициатива наред с други подобни не само ще повиши чуваемостта към темата, но и ще проправи пътя за официалното ѝ включване в образователния процес“, казва Рени Миткова, за която това е лична кауза. Тя създава и вече втора година води подкаста „Джобните“, в който кани гости, за да коментират различни аспекти на тази важна тема и да съставят един вид пътна карта със съвети за родителите. Миткова поддържа и рубрика в един от популярните блогове за майки, в която също втори сезон споделя различни стратегии за повишаване на финансовата грамотност на децата.
Най-новият проект е подкрепа за издаването на наръчник по финансова грамотност за деца – „Как да превърнем 100$ в 1 000 000$“ на издателство „Ракета“. „Залогът за ранната финансова грамотност е бъдещето на децата ни, както и на всеки бизнес, който иска да е успешен – затова няма по-подходящ момент от сегашния да започнем да се информираме и да полагаме усилия в тази посока“, казва Рени Миткова.
|
Ключови думи
EOS Груп
финансова грамотност