Business Signature БРОЙ /// Мениджър 09/2025
В синия океан на възможностите
Там не съществуват конкуренти, а само потенциални партньори, казва Елица Серафимова, основателка на Instinkt.bg
В синия океан на възможностите

Там не съществуват конкуренти, а само потенциални партньори, казва Елица Серафимова, основателка на Instinkt.bg


Годината е 2025, а докато в бизнес средите маркетингът се свежда до кампанийни решения “на посоки”, Елица Серафимова гради друга философия. Основа телката на Instinkt.bg вярва, че истинският растеж в маркетинга и творческата сфера не идва от “борба” с конкуренцията, а от създаването на ново пространство. С “Instinkt” тя отваря изцяло нова ниша на пазара.
„В червения океан всички плуват в една и съща вода, борят се, преследват се, постоянно се копират. В синия океан обаче създаваш нови възможности, където няма нужда да воюваш. Там не съществуват конкуренти, а само потенциални партньори“, казва Серафимова. Именно този подход се превръща в ДНК-то на Instinkt, агенцията, която за няколко години успя да изгради нова дисциплина в бранд маркетинга у нас - напълно изнесен бранд мениджмънт, базиращ се на стратегически брандинг.
ОТ ГЛОБАЛНОТО КЪМ СОБСТВЕНОТО
Кариерният път на Серафимова се развива в международни корпорации и брандинг агенции, където управлява бранд маркетинг комуникациите на компании в редица държави. Това ѝ дава рядката перспектива и опит в изграждането на екипи и управлението на глобални брандове в различни култури и индустрии. „В един момент разбрах, че искам да създам структура, която да работи дългосрочно за брандовете, стъпвайки на бизнес целите на всяка компания, с която работим.”, споделя тя. „Осъзнах, че на пазара има вакуум и място да отворя пазарна ниша, с която създавам нов модел, в който съм изчистила всички „липси” и минуси, с които съм се сблъсквала на управленско маркетинг ниво в корпорациите, както и когато съм била от страната на стратегическа брандинг агенция.“
БРАНДЪТ Е ЦЕЛ ЗА ДЪЛГО ПЪТЕШЕСТВИЕ
Елица е категорична: „Един бранд се гради последователно, със стратегическо мислене и интеграция на всички комуникационни канали. Затова работим единствено дългосрочно, изграждаме и управляваме брандове като стратегически партньор, а не като изпълнител на кампании. Моделът, който Instinkt прилага, е особено ефективен за големи холдингови структури с няколко бранда“ Днес Instinkt изпълнява бранд управление на 15 компании от различни индустрии в няколко държави. Сред клиентите на агенцията са Phytopharma и Krilixir, LIVO, Angel’s Estate, Andy, Electrip Bulgaria, WORK Better и други, които залагат на стратегически растеж, а не на краткосрочни решения.
БЪДЕЩЕТО Е БЕЗКРАЕН ОКЕАН
Днес Instinkt е сред бързо растящите агенции в страната благодарение на съчетанието между утвърдена експертиза, опит и изцяло нова услуга за пазара. Но за Елица това е само началото. „Моделът на Instinkt се доказа като успешен и има устойчив ежегоден финансов растеж. Затова визията ми е да продължа развитието му и извън пределите на България.“ Философията, която определя и бъдещето на агенцията е да продължи да изгражда брандове, които не воюват в червеното море на конкуренцията, а отварят нови хоризонти в синия океан на възможностите.
|
Ключови думи
Елица Серафимова
Instinkt
възможности
глобални брандове
управление на брандове
бизнес