Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Търговски вериги
Първите три компании са реализирали продажби за 5,250 млрд. лв. през 2022 г., което представлява 57% от общите приходи в рамките на Топ 10
Търговски вериги

Първите три компании са реализирали продажби за 5,250 млрд. лв. през 2022 г., което представлява 57% от общите приходи в рамките на Топ 10


През годината на войната, на безпре цедентни нива на инфлация и сериозно поскъпване на храните приходите от продажби на големите търговски вериги - в България в Топ 10 на сектора нарастват с 22,1%. Първите две места в класацията традиционно са за „Кауфланд България“ ЕООД енд Ко и „Лидл България“ ЕООД енд Ко.
Този път в Топ 3 се връща австрийската „Билла България“ ЕООД на мястото на „Метро Кеш енд Кери България“, нарушавайки „немския вид“ на водещата тройка. Първите три компании са реализирали продажби за 5,250 млрд. лв. през 2022 г., което представлява 57% от общите приходи в рамките на Топ 10. Съотношението бе същото през 2021 г. „Кауфланд България“ утвърждава лидерската си позиция с приходи от 2,219 млрд. лв., което е нарастване със 17,25% спрямо 2021 г. Печалбата на компанията за 2022 г. възлиза на 120,6 млн. лв. и отбелязва годишен растеж от 2%. Интересно е да се отбележи, че компанията е освободила около 800 души през годината (спад от 10,2% на годишна база), очевидно оптимизирайки разходите си по това перо.
Лидерът продължава да има по-големи приходи от тези на „Билла“ и „Метро“, взети заедно, което говори за пазарната му сила. Подгласникът „Лидл България“ отчита приходи от продажби от близо 2 млрд. лв. – раст...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
търговски вериги
търговия
бизнес
икономиката на България
клиенти
клиентско преживяване