Императорът на стила

Императорът на стила

Един от най-добре облечените мъже в света е помогнал на много мъже и жени да се облекат със стил. И от това е направил цяло състояние

ДЖОРДЖО АРМАНИ е роден в Пиаченца, Италия. Първоначално учи медицина и е трябвало да стане лекар, както е искал баща му. За щастие, се отказва и започва работа като фотограф, а след това и като моден дизайнер. По онова време баща му изобщо не бил доволен от това негово решение.

През 1961 г. Армани започва да работи в модната къща на прочутия Нино Черути. След десет години напуска и става дизайнер на свободна практика. През 1974 г. заедно със своя съдружник Серджо Галеоти основава компанията Giorgio Armani. Днес марката е известна в целия свят с изчистените си линии и прецизната кройка на дрехите. Армани постига международен успех и благодарение на работата си за много холивудски знаменитости. Емблематична ще остане работата му за Ричард Гиър във филма "Американско жиголо".

Армани е обявен за "Най-добре облечения природозащитник" от Sustainable Style Foundation. През 2006 г. "Форбс" отново го провъзгласява за най-успешния италиански дизайнер. Неговото състояние през миналата година е изчислено на повече от 4 млрд. долара. И продължава да се увеличава.

Джорджо Армани е създал множество линии през годините, сред които са:

Armani Exchange (A X). Колекция на достъпни цени, създадена през 1991 г. Продава се в 110 бутика. Идеята е да направи по-евтини стоки с марката "Армани" за по-млади хора. Но поради голямата си популярност през последното десетилетие цената на тази марка се е увеличила.

Armani Jeans. Втората и най-евтината линия на Армани, която представя колекция от деним. Може да си купите чифт дънки за около 350 лева.

Emporio Armani. Вдъхновена от младостта, но е предназначена за по-младите "възрастни". В класацията на цените се нарежда на трето място и се продава в повече от 160 бутика (един от тях е в София), което я прави най-широко разпространената линия на Армани.

Armani Junior. Линия с детско облекло. Когато клиентите на Emporio си имат деца, те, естествено, искат да ги обличат също в "Армани".

Armani Collezioni. Намира се в горния край на класацията на Джорджо Армани и предлага облекла за делови дами и господа. Или за по-възрастни и по-богати, ако предпочитате. В Америка се предлага само в скъпите големи магазини, както и в 13 бутика по света.

Giorgio Armani. Запазената марка на Армани, която всъщност е първата и най-скъпата от всички. Предлага се в 75 бутика по света.

Armani Privе. Линията за висша мода на Армани. Предназначена само за жени, не може да се купи в магазините, шие се по поръчка на много висока цена. И при това имам предвид наистина висока цена.

Armani Cosmetics. Линия продукти за красота - предлага декоративна козметика, грижа за кожата, парфюми и тоалетни води. Може да се намери навсякъде.

Наред с това Армани инвестира и в изисканата хранителна индустрия. Освен да изглеждате добре, трябва и да се храните също толкова добре. За целта на ваше разположение са 14 Emporio Armani и Armani Jeans кафенета по света. Както и Armani Bar в Хонконг и два нови ресторанта NoBu & Prive, които може да откриете в различни държави. Има и книжарница (Armani Libri) и цветарски магазин (Armani Fiori). Под името "Армани" ще намерите и компания за конфекция, известна като Armani Dolci.

Armani Casa. Най-новата марка. Представя колекцията за обзавеждане - мебели, лампи, спално бельо и сервизи. Home Collection е доста скъпа: едно кресло ще ви струва около 10 хил. долара. Armani Casa се предлага в собствените му 40 магазина по света или при дистрибутори, както е в София.

Към това може да добавите и всички други продукти, които не са облекло, като очила например. И всички те имат огромен успех, както става винаги когато говорим за Армани. Произвежда часовници и бижута. Аксесоари и обувки. Но независимо от това колко много и различни продукти създава, при всички тях винаги има един вълшебен Armani нюанс. Никога нищо прекалено и винаги висока класа и високо качество. Преди десет години си купих зимно палто от черен кашмир от "Армани" и още го нося.

Компанията проектира също и ексклузивни интериорни решения за автомобилите на Mercedes. Както и предпазни шлемове за мотори. През февруари тази година Джорджо Армани каза, че е готов да продаде марките си и делото на живота си. Императорът на стила желае да се оттегли.

Единственият достоен да заеме мястото му вероятно е LVMH (Louis Vuitton Moлt Hennessy). Но ако имате едно малко състояние на разположение, ви предлагам да му се обадите и да станете новия император на стила.

Йохан Карлсон

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ