Accedia с иновативен подход към внедряване на AI

Accedia с иновативен подход към внедряване на AI

Как компанията прави решенията достъпни за бизнеси от всякакви размери и индустрии, разказва Димитър Димитров, управляващ съдружник в Accedia* с над 10 години опит в областта на информационните технологии. Заемал е различни технически и управленски позиции с фокус върху разработка на софтуерни решения и консултиране. Ръководил е проекти за големи компании като Allianz, IBM, Telekom Austria Group и др. Отговаря за стратегическото развитие на Accedia, както и за утвърждаването  като предпочитан работодател.

- Защо решихте да инвестирате в изкуствен интелект и машинно обучение?

- Както повечето инициативи в компанията, идеята дойде от хора от екипа. А те са запалени по технологиите на изкуствения интелект (ИИ). Всичко започна от академичен интерес и желанието на няколко колеги да приложат знанията, които трупат в областта на machine learning и data science, в реален проект, който да е полезен за клиентите ни. Впоследствие това стигна до един от директорите в техническия ни отдел. Той веднага забеляза бизнес потенциала и за по-малко от година вече работехме по няколко такива проекта и имахме ядро от ИИ специалисти. За всички хора в IT бранша това направление е популярна тема от доста години. Но едно от нещата, които забелязахме още в първите такива проекти, бе, че всъщност ИИ и machine learning се ползват ефективно от малко на брой big-tech компании. Всички останали бизнеси гледат към този сектор, но не знаят как да направят първата крачка и се движат по периферията на този тип иновации. Така се появи и нашата цел да направим ИИ достъпен за малки и средни бизнеси във всички сектори на икономиката.

- Какво значи по-достъпен?

- Започнахме структурирано да развиваме експертиза и капацитет. Екипът, който се занимава с ИИ решения в компанията, се увеличи неколкократно в рамките на последните 2 години. В един момент дойде нуждата да го обособим в звено, което наричаме Accedia AI Capability Center, следвайки традицията от Accedia Innovation Development Center. Това е вътрешната ни инициатива за разработване на иновации, която стартирахме през 2017 г.

Една от основните задачи на Accedia AI Capability Center е да създаваме модели и умения в областта на изкуствения интелект, които се изправят срещу често срещани предизвикателства на клиенти. Тук използваме собствена методология за внедряването им (plug and play), както и патентовани модели от съществуващото ни портфолио от програмни решения.

- Кой е последният проект, по който екипът работи? 

- Пресен пример от последните месеци е NLP (Natural Language Processing) решение, базирано на Python. То анализира десетки милиони анкети с обратна връзка от банкови потребители. Екипът ни експериментира с различни подходи за тематично моделиране и извличане на ключови фрази с цел автоматична обработка на текста. Това помогна в идентифицирането на основните проблеми, с които потребителите се сблъскват при ползване на дигиталните им услуги. В резултат клиентът успя значително да подобри своя NPS (Net Promoter Score) само в рамките на няколко месеца.

- Тази година ставате на 10 години, какво друго да очакваме от Accedia?

- Успехите на Accedia през тези 10 години винаги са се дължали на два основни фактора. Първият е невероятният екип, който успяхме да съберем и да развиваме през годините. Вторият е, че сме много систематични и целеустремени във всичко, което правим. Accedia AI Capability Center е една от ключовите ни инициативи, която ще продължим да развиваме. Планираме да продължим с разрастването на екипа и да разширяваме експертизата си и в други области като киберсигурност, хиперавтоматизация и др.

***

* Accedia e технологична компания, предоставяща консултантски услуги, разработка на софтуер и цялостни IT решения. Основана през 2012 г. в София, тя се превръща в една от най-бързо развиващите се IT компании в Европа според Deloitte и Financial Times. Компанията работи с клиенти в повече от 20 държави на няколко континента и е предпочитан партньор за стартъпи, малки и средни бизнеси и водещи компании от сектори като финанси, производство, енергетика. Екипът помага на клиентите с техните технологични предизвикателства и разработва за тях решения в различни направления. Сред тях са ангажиращи преживявания за Web и Mobile, устойчива Cloud трансформация, по-висока ефективност чрез Intelligent Automation и Data Analytics и нови продукти и услуги, базирани на Machine Learning & AI.

Интервюто е публикувано в специалното издание на "Мениджър" Tech Connect, което вече е налично на пазара и в платформата zinzin.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Как да говорите с авторитет?