Facebook купува компания за виртуална реалност

Facebook купува компания за виртуална реалност

Най-голямата социална мрежа Facebook обяви, че придобива нов технологичен бизнес – „младата” калифорнийска фирма Oculus VR, специализирана в създаването на продукти, въвеждащи потребителя във виртуална реалност. Сделката е на стойност около 2 млрд. долара – 400 млн. в брой и над 23 млн. акции във Facebook, оценявани на 1,6 млрд., предаде Би Би Си. Служителите на Oculus ще получат допълнителни 300 млн., ако тя постигне предварително заложени цели.

Водещият продукт на Oculus, с който тя привлече вниманието на инвеститори и технологични фенове, се казва Oculus Rift – hi-tech кутия, която се слага като очила на главата и потапя човека в света на видеоигрите по нов и по-цялостен начин. Продуктът е разработен с помощта на групово финансиране от сайта Kickstarter в САЩ и голяма последвала инвестиция.

Създателят на Facebook Марк Зукърбърг възлага надежди на разработката. Той коментира, че технологиите на Oculus може „да променят начина, по който работим, играем и общуваме”. „Мобилното е платформата на днешния ден и сега се подготвяме за платформите на бъдещето”, посочи Зукърбърг.

Продуктът все още не е официално пуснат в масова продажба, но вече е бил поръчан и доставен на 75 000 клиенти в САЩ, твърдят от Facebook. В изявление по повод сделката компанията съобщава, че планира да разшири употребата на технологиите на Oculus и да ги направи полезни за „комуникации, медии и забавления, образование и други области”.

В кампанията за групово финансиране на Oculus Rift са били събрани 2,4 млн. долара. Сумата надхвърля десетократно финансовата цел, която била предварително заложена. След края на кампанията последвало още по-голямо събиране на инвестиции в продукта, с което били набрани 75 млн. долара от инвеститори, заинтересовани от него.

Комплектът получи множество добри отзиви на Международното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас (CES) през януари, където Sony представи конкурентен продукт. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ