Facebook чисти нюзфийда от сензационни заглавия
Facebook променя алгоритъма на показване на новините, за да ограничи статиите със сензационни заглавия и подвеждащ характер.
Причината са многобройните оплаквания на потребители срещу заблуждаващи заглавия, които ги подтикват да прочетат текста, а вътре няма никаква важна информация.
Става дума за заглавия от типа „Тя погледна под възглавницата дивана и видя това...Аз бях в шок“ или „Куче се разлая на пощальон, неговата реакция беше уникална " , или "Той сложи чесън в обувките си преди да легне да спи. Няма да повярвате какво се случи после"...
Facebook ще наказва два типа заглавия-примамки. Едните са тези, от които не се разбира съдържанието на текста, преди да бъде отворен („Няма да повярвате кой се спъна и падна на червения килим“), и заглавия, които преувеличават значимостта на случката ("Вярно ли е, че ябълките ви вредят?").
"Смятаме, че хората се интересуват от много по-директни и конкретни заглавия", пояснява Адам Мосери, вицепрезидент на отдела за продуктов мениджмънт на News Feed пред „Ню Йорк Таймс“.
Алгоритъмът за отстраняване на паразитните заглавия е направен след анализ на десетки хиляди подобни материали и работи по аналогия със спам-филтъра на електронната поща.
Той може да разпознава често срещащи се подвеждащи фрази и страниците, които пускат такива заглави. Така социалната мрежа се надява да отсее повечето сайтове, които я използват, за да генерират трафик, като подвеждат потребителите със заглавия. Това е практика и на много сайтове на български.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.